Institut de Química Computacional i Catàlisi

L’Academia Europea (www.ae-info.org) és una acadèmia pan-Europea fundada l’any 1988 i està formada per científics individuals i grups de totes les disciplines, que són experts i líders en les seves àrees temàtiques reconegudes pels seus companys. L’acadèmia pretén promoure la recerca i les beques Europees, per fomentar beques interdisciplinàries i internacionals, identificar temes d’importància pan-Europea i proposar accions adequades per abordar-los adequadament i proporcionar assessoraments independents i imparcials a institucions Europees, governs i agències internacionals. També, vol fomentar l’assoliment dels màxims estàndards possibles en el tema de beques, investigació i educació, i vol promoure una millor comprensió entre el públic sobre els beneficis del coneixement i l’aprenentatge, i de les qüestions científiques i acadèmiques que afecten a la societat, la seva qualitat de vida i els seus nivells de vida.

El Prof. Swart és el primer membre de la Universitat de Girona que ha estat distingit amb aquest honor, que segueix després d’haver estat escollit al 2014 per la Young Academy Europe, pel qual va ocupar la presidència des del gener del 2017 fins al novembre del 2018. Tant l’Academia Europea com la Young Academy Europe s’esforcen per donar forma a la política científica de la Unió Europea per a la prosperitat de la ciència a Europa i per a les futures generacions. Un dels mecanismes més destacats en la política científica dels darrers anys ha estat la creació al 2015 del Scientific Advice Mechanism (SAM) per donar suport a la Comissió Europea amb l’assessorament científic per a l’elaboració de polítiques responsables, a través del Science Advice for Policy de les Acadèmies Europees (SAPEA) consorci al qual pertany l’Academia Europea.

Moltes felicitats!!