Institut de Recerca sobre Qualitat de Vida (IRQV)

Ferran Casas desenvolupa diverses activitats acadèmiques a quatre universitats de Xile

Ferran Casas participa al seminari "Bienestar en la infancia y adolescencia: evaluación e implicaciones prácticas".

Convidat per una xarxa d'universitats xilenes que ha obtingut el suport de CONACYD, el Dr. Ferran Casas, de l'equip de recerca ERIDIqv adscrit a l'IRQV, ha realitzat una estada a les tres universitats que inicialment hi participen, la Universidad Católica del Norte, la Universidad de Santiago de Chile i la Universidad Católica de Valparaíso, del 9 d'octubre al 10 de novembre. La seva estada ha facilitat la cooperació de la xarxa amb una quarta universitat, la Universidad del Desarrollo, de Santiago.

A més de donar conferències i de mantenir reunions amb diferents equips de recerca a aquestes quatre universitats, també ha visitat i establert vincles amb el Centro para la Educación Integral de la Universidad de Valparaíso, el Centro de Estudios en Bienestar y Convivencia Social de la Universidad del Desarrollo, el Consejo Nacional de Infancia, la Fundación Casernas, i amb diverses ONGs gestores de centres del sistema de protecció social a la infància xilè. Tot plegat sempre relacionat amb el treball de recerca de l'ERIDIqv relatiu al Benestar Subjectiu dels Infants i Adolescents.

Aprofitant aquesta estada, els dies 17 i 18 d'octubre va ser el professor principal del seminari Bienestar en la infancia y adolescencia: evaluación e implicaciones prácticas organitzat a Antofagasta per la Universidad Católica del Norte, coordinat pel Dr. Alfonso Urzúa, i amb la participació de la Dra. Marian Bilbao (Universidad de Santiago de Chile).