Institut de Llengua i Cultura Catalanes

El projecte Garcilaso de la Vega a Itàlia. Estada a Nàpols (I) estrena la vista pública del seu web

El projecte Garcilaso de la Vega a Itàlia. Estada a Nàpols (I) (2016-2019) presenta la seva web «PRONAPOLI»: https://pronapoli.com/

L’equip compta amb experts en filologia hispànica, italiana i neollatina molt acuradament seleccionats: tots ells es caracteritzen per una forma de treballar del més alt rigor filològic, historiador i científic, i han col·laborat en diferents ocasions entre ells, compartint interessos i projectes.

La web de PRONAPOLI (https://pronapoli.com) intenta facilitar a l'investigador  dades sobre autors, acadèmies i textos immediatament previs o coetanis a l'estada de Garcilaso de la Vega (c. 1501-1536) a Nàpols. S'incorporen preferentment les dades i els resultats que ja s'han publicat per part dels membres del projecte (a més de ressenyar altres aportacions de la crítica, poc accessibles per a l'investigador), perquè, presentats aquí, siguin més accessibles als qui desitgin introduir-se en l'estudi i investigació del context napolità en què va viure Garcilaso els últims anys de la seva vida.

La web reuneix els resultats del projecte de recerca FFI2015-65093-P finançat pel MINECO, orientat a reconstruir una fase de la modernització literària com foren els primers quaranta anys del segle XVI, que suposen l'eclosió del Renaixement, època en què Garcilaso de la Vega va escriure la seva obra.

Trobareu més informació del projecte a la pàgina específica del web de l'ILCC, i a l'adreça del projecte