Institut de Llengua i Cultura Catalanes

La investigadora de l'ILCC directora de la Càtedra de Patrimoni Literari Maria Àngels Anglada - Carles Fages de Climent de la Universitat de Girona, Mariàngela Vilallonga, doctora en Filologia Clàssica, ha ingressat com a acadèmica numerària a la Reial Acadèmia Europea de Doctors. En la sessió oficial de recepció, que va tenir lloc el 30 d'octubre de 2018, Vilallonga va dissertar sobre el tema "Noucentisme, avantguardisme i model de país: la centralitat de la cultura". L'exposició va versar sobre la construcció d'un moviment cultural, social i polític fonamentat en la cultura clàssica. Segons Vilallonga, "El Noucentisme és un dels moviments que ha deixat una empremta més profunda a la societat catalana d’avui, que ens ha forjat com a poble, per voluntat d’un col·lectiu que va tenir la capacitat de convèncer a la seva generació i fer-la avançar. El moment que vivim, amb totes les seves llums i les seves ombres, és hereu d’aquell projecte noucentista, en la política, en la societat i en la cultura". El seu discurs va ser contestat per l'acadèmica numerària M. Àngels Calvo, doctora en Veterinària, que va respondre en nom de la Reial Acadèmia Europea de Doctors.