Institut de Llengua i Cultura Catalanes

El passat dijous 25 d’octubre Miquel Àngel Ruiz, representant de l’ICE, i Pep Valsalobre, representant de l’ILCC, van inaugurar el programa de formació LiterActualització. Es tracta d’un cicle de conferències destinades a formar el professorat docent de les comarques gironines perquè actualitzi els continguts curriculars de llengua i literatura catalanes.

L’objectiu de les conferències és formar als docents de secundària i Batxillerat en aquells aspectes que necessitin perquè puguin complir amb el currículum de Batxillerat de llengua i literatura catalanes. La formació es realitza proporcionant al professorat recursos i materials didàctics. Per completar les sessions, es proporciona un dossier pedagògic per a ús docent de cada unitat.

Les conferències es porten a terme a la Facultat de Lletres i són les següents: “Lírica medieval. Dels trobadors a Ausiàs March (Antologia de poesia catalana)”, impartida el 25 d’octubre per Sadurní Martí; “El cor quiet de Josep Carner”, que tindrà lloc el 8 de novembre; “Ensenyar llengua catalana avui: conceptes, eines i estratègies”, que es realitzarà el 22 de novembre. Finalment, per clausurar el cicle, el dia 1 de febrer de 2019, s’organitza una Jornada Exlibris amb els participants.