Institut de Llengua i Cultura Catalanes

El Govern de la Generalitat ha aprovat al 12 de setembre de 2018 la concessió de la Medalla Narcís Monturiol a dinou personalitats i la Placa Narcís Monturiol a una institució. Aquests guardons, instituïts per la Generalitat l’any 1982, volen distingir les persones i entitats que han contribuït de manera destacada al desenvolupament de la ciència i la tecnologia a Catalunya. Entre aquestes personalitats hi ha la doctora Mariàngela Vilallonga, professora titular de la Universitat de Girona (UdG) i membre de l’Institut de Llengua i Cultura Catalanes (ILCC).

Mariàngela Vilallonga i Vives és doctora en filologia clàssica per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i catedràtica de filologia llatina a la Universitat de Girona. És la directora de la Càtedra de Patrimoni Literari Maria Àngels Anglada – Carles Fages de Climent des de la seva creació l’any 2004. Des del 2017 és la vicepresidenta de l’Institut d’Estudis Catalans (IEC). La seva recerca se centra en la literatura llatina del Renaixement a la Corona d’Aragó i en la relació entre la literatura i el paisatge.