Institut de Llengua i Cultura Catalanes

Excursió dels estudiants de La llengua catalana: Aspectes històrics a la Catalunya Nord

Des de l’assignatura La llengua catalana: Aspectes històrics del Grau de Filologia Catalana de la Universitat de Girona es va organitzar una excursió a finals de maig a la Catalunya Nord per ampliar la visió dels estudiants d’una zona poc coneguda on el català hi és constitutiu.

El passat 24 de maig, des de l’assignatura La llengua catalana: Aspectes històrics es va organitzar una excursió a la Catalunya Nord. Els professors Francesc Feliu, Joan Ferrer i August Rafanell van acompanyar els estudiants en una zona de parla catalana poc coneguda, en general, pels estudiants catalans, encara que la llengua catalana hi és constitutiva des de la llatinització.

L’objectiu de l’excursió era petjar el límit septentrional de la llengua i entendre les raons històriques i geogràfiques d’aquest límit, fer un tast del dialecte autòcton a partir d’entrevistes amb estudiosos de la zona i, també, entendre les circumstàncies sociolingüístiques que fan que avui se n’hagi estroncat la transmissió familiar i que aquest dialecte es trobi en perill de desaparició.

L’excursió formava part de les activitats de l’assignatura La llengua catalana: Aspectes històrics, la qual és una aproximació a les disciplines de la gramàtica històrica i la dialectologia.

En el transcurs de la jornada van passar pel cementiri de Prada de Conflent i van visitar la tomba de Pompeu Fabra, en l’any commemoratiu del seu 150è aniversari.