Institut de Llengua i Cultura Catalanes

Carles Terès presenta la revista Temps de franja convidat pel Grup d’Història de la Llengua

Temps de franja. Revista de les Comarques Catalanoparlant d’Aragó és l’únic mitjà de comunicació en català de la comarca del Matarranya. La presentació de la revista a la UdG va tenir lloc el 25 de maig en el marc de la conferència El català de la Franja, realitats i reptes.

La conferència de Carles Terès El català de la Franja, realitats i reptes, organitzada des del Grup d’Història de la Llengua i Llengua Normativa, va tenir lloc el passat divendres 25 de maig a la Facultat de Lletres. En aquest acte es va presentar la revista Temps de franja i es va tractar la llengua catalana al Matarranya en relació amb la identitat dels seus parlants.

Durant la presentació, Carles Terès va comentar i contextualitzar les diferents característiques i dinàmiques de la comarca del Matarranya, posant èmfasi en el fet que el Matarranya és l’única comarca de la Franja que és totalment catalanoparlant. Tanmateix, els parlants d’aquesta zona solen anomenar la seva llengua xapurriau per qüestions identitàries, segons va explicar el conferenciant.

Carles Terès i Bellés és escriptor, activista del Matarranya, membre de l’Associació Cultural del Matarranya, i coordinador de la revista Temps de franja des que va sortir el primer número, l’any 2000. Segons Terès, Temps de franja és una revista aragonesa en català que tracta temes sobre actualitat i reflexió, amb diferents suplements com el literari o el temps d’escola. Té una periodicitat anual, tot i que en paper es publiquen quatre números i la resta s’ofereixen només en format digital. Es poden consultar tots els números aquí.