Institut de Llengua i Cultura Catalanes

Diferents investigadors de l’Institut de Llengua i Cultura Catalanes (ILCC) van participar, del 3 al 6 d’octubre, en el II Congrés Internacional de l’Associació de Joves Investigadors en Llengua i Literatura Catalanes (AJILLC) a la Facultat de Lletres de la Universitat de Lleida.

El dimecres 3, Ferran Rodríguez Palet va participar amb la intervenció “Maria Aurèlia Capmany i la fenomenologia”. Annabel Gràcia, del comitè organitzador del II Congrés Internacional de l’AJILLC, va moderar una taula rodona titulada “Els altres filòlegs”.

El dijous 4, Francesc Feliu va pronunciar la ponència plenària “Tot el que ens separa de Fabra” i Xènia Sagrera Moya va participar amb “Personatges (in)visibles-personatges descarnats: de Lluïsa Cunillé a Ventura Pons a través de Barcelona, mapa d’ombres (2003) i Barcelona (un mapa) (2007). Pep Valsalobre i Marc Sogues van parlar de la “Poesia catalana digital: l’edició crítica electrònica de l’obra completa de Francesc Fontanella. Un model”, basat en el seu projecte digital Nise. Laia Danés va intervenir amb “L’al·legoria en la narrativa catalana del segle XIV: les noves rimades del Cançoner Aguiló”.

Paral·lelament, Natàlia Carbonell va impartir un taller pràctic de llengua catalana sobre registres i normativa. Francesc Feliu també va realitzar la xerrada informativa “Estudiar llengua i literatura catalanes: un repte individual i una oportunitat professional”, en qualitat de President de la Coordinadora d’Estudis Universitaris de Filologia Catalana.

El divendres 5, Marc Sogues va intervenir amb la ponència “Albert Bardals i Francesc Picàbia, figures literàries de la desaparició. Apunts per a una lectura comparada”.

Per a més informació, consultar el programa.