Institut de Llengua i Cultura Catalanes

Seminari de recerca de l'ILCC

Nascut el 2009, el Seminari de recerca de l'ILCC es una activitat acadèmica anual, que consisteix en diverses sessions de debat i reflexió impartides per membres de l'ILCC o ponents convidats, al voltant dels temes sobre els quals l'ILCC desenvolupa la seva recerca.

Juny

15 de juny - "La construcció literària de la imatge de Barcelona" amb Sharon G. Feldman (Universitat de Richmond): "Cap a un nou cosmopolitisme al teatre català", Edgar Illas (Universitat de Bloomington): "Barcelona a la literatura catalana i castellana: una guerra soterrada?" i Mary Ann Newman (Institut Ramon Llull): "Vida privada de Josep Maria de Segarra: la gran novel·la sobre Barcelona?". Modera Margarida Casacuberta (ILCC-UdG).

Maig

11 de maig - Albert Rossich (ILCC-UdG): "Un panegíric en vers de 1604 a la recerca d'autor".

Octubre

19 d'octubre - Ruth Harvey (Royal Holloway University): "'Courts and poets': Troubadours et juristes"revisited".

Setembre

Juny

9 de juny - "L'edició crítica electrònica en la filologia catalana: estat de la qüestió i presentació de casos". Amb la participació de Joan Ramon Veny (Universitat de Lleida): "Arxius literaris i edicions crítiques on line. El projecte Ècdosi"; Sadurní Martí (Universitat de Girona): "La biblioteca digital de Narpan" i Marc Sogues i Pep Valsalobre (Universitat de Girona): "L'edició crítica electrònica de l'obra completa de Francesc Fontanella".

Març

3 de març - Marco Grimaldi (La Sapienza - Università di Roma): "I trovatori in Italia".

Febrer

16 de febrer - Isabel Turull (La Sapienza - Università di Roma): "Riba i Crexells: conseqüències d'una amistat estroncada" (Seminari de recerca de l'ILCC, en col·laboració amb la Càtedra Ferrater Mora).

Gener

27 de gener - Gaston Gilabert (UB): "Recursos poètico-musicals del teatre barroc català".

Novembre

23 de novembre - Pere Montalat (Oficines Lexicogràfiques IEC): "El diccionari 'Gazophylacium catalano-latinum' de Joan Lacavalleria Dulac (s. XVII)".

Octubre

19 d'octubre - Pep Vila (ILCC): "'La tragèdia del cavaller Affranio' i la 'Comèdia dels pecats mortals', dues obres de teatre català del segle XVIII".

Maig

25 de maig - M. Rosa Serra (COBDC): "L'obra catalana de Pau Puig".

Abril

27 d'abril - Joan Mascaró: "El concepte de llengua i la història de la llengua catalana".

Gener

23 i 30 de gener - "Parlar per investigar". Seminari metodològic organitzat pel Grup d'Història de la Llengua.

20 de gener - Anne-Marie Chabrolle-Cerretini: "'Ensayo sobre las lenguas del nuevo continente', W. von Humboldt (1812). Un escrit modern per a l'estudi de la diversitat lingüística".

13 de gener - Lola Badia (UB): "Redissenyar la història de la literatura catalana medieval i moderna" i Francisco Rico (UAB): "Vieja y nueva filología".

Desembre

Novembre

11 de novembre - Maria Josepa Gallofré (UAB): "Cultura catalana i franquisme".

Octubre

14 d'octubre - Giancarlo Abbamonte (Università Federico II, Nàpols): "I Rerum gestarum Alfonsi regis libri decem di Bartolomeo Facio".

7 d'octubre - Francesca Romana UCCELLA (UdG): "Espais literaris patrimonialitzats".

Setembre

23 de setembre - Anna Radaelli (La Sapienza, Roma): "Sulle 'dansas' nella collezione di Castelló d’Empúries".

Maig

13 de maig - Eulàlia Miralles (UOC-ILCC): "La memòria de les dones a l'Edat Moderna".

Abril

15 d'abril - Xavier Luna i Batlle (UAB): "Els textos rossellonesos no literaris de l’època moderna i el projecte Scripta".

Febrer

18 de febrer - Fulvio Delle Donne (Università della Basilicata): "La storiografia dell'epoca di Alfonso il Magnanimo: studio della tradizione catalana e le innovazioni umanistiche".

4 de febrer - Víctor Martínez-Gil (UAB): "L'edició crítica de Salvador Espriu".