Institut de Llengua i Cultura Catalanes

Seminari de recerca de l'ILCC

2009-2019

Nascut el 2009, el Seminari de recerca de l'ILCC es una activitat acadèmica anual, que consisteix en diverses sessions de debat i reflexió impartides per membres de l'ILCC o ponents convidats, al voltant dels temes sobre els quals l'ILCC desenvolupa la seva recerca.

15 de juny - "La construcció literària de la imatge de Barcelona" amb Sharon G. Feldman (Universitat de Richmond): "Cap a un nou cosmopolitisme al teatre català", Edgar Illas (Universitat de Bloomington): "Barcelona a la literatura catalana i castellana: una guerra soterrada?" i Mary Ann Newman (Institut Ramon Llull): "Vida privada de Josep Maria de Segarra: la gran novel·la sobre Barcelona?". Modera Margarida Casacuberta (ILCC - UdG).

2 de març - Jesús Revelles (UIB): "Josep Pla i Portugal. Mètodes, objectius i motivació d’una recerca".

11 de maig - Albert Rossich (ILCC - UdG): "Un panegíric en vers de 1604 a la recerca d'autor".

19 d'octubre - Ruth Harvey (Royal Holloway University): "'Courts and poets': Troubadours et juristes"revisited".

15 de setembre - Camilla Talfani (Université Toulouse - Jean Jaurès): "Reflexió sobre la scripta dels cançoners trobadorescos i les possibles fonts comunes dels cançoners R i Sg".

9 de juny - "L'edició crítica electrònica en la filologia catalana: estat de la qüestió i presentació de casos". Amb la participació de Joan Ramon Veny (Universitat de Lleida): "Arxius literaris i edicions crítiques on line. El projecte Ècdosi"; Sadurní Martí (Universitat de Girona): "La biblioteca digital de Narpan" i Marc Sogues i Pep Valsalobre (Universitat de Girona): "L'edició crítica electrònica de l'obra completa de Francesc Fontanella".

26 de maig - Sadurní Martí (ILCC - UdG): "La Sibil·la, entre Occitània i Catalunya: problemes de llengua i de transmissió textual".

7 d'abril - Lídia Carol (U. de Verona): "Obstacles i dificultats en l'anàlisi de Fortuny de Pere Gimferrer: a la recerca de les fonts (perdudes)".

3 de març - Marco Grimaldi (La Sapienza - Università di Roma): "I trovatori in Italia".

16 de febrer - Isabel Turull (La Sapienza - Università di Roma): "Riba i Crexells: conseqüències d'una amistat estroncada" (Seminari de recerca de l'ILCC, en col·laboració amb la Càtedra Ferrater Mora).

27 de gener - Gaston Gilabert (UB): "Recursos poètico-musicals del teatre barroc català".

22 d'octubre - Agostino Bistarelli: "Le ‘scritture dell’esilio’: militari ed intellettuali italiani in Catalogna durante il “Trienio liberal”.

4 de juny - Narcís Figueras (UOC): "Francesc Calça: una disputatio retòrica sobre els orígens".

14 de maig - Albert Rossich i Pep Valsalobre (Universitat de Girona): "Sobre la magnitud del replegament cultural i literari de la segona meitat del Cinccents a Catalunya".

16 d'abril - Nicolò Messina (Universitat de Girona): "Materiali e strumenti per un'edizione criticogenetica di testi letterari contemporanei".

23 de març - Hans Ulrich Gumbrecht (Stanford University): "Per què hem de retornar als clàssics?".

19 de març - Pep Valsalobre (Universitat de Girona): "Poesia barroca i art universal. Punts d'encontre".

12 de març - Xavier Lamuela (Universitat de Girona): "Institucions socials i institució de les llengües".

19 de febrer - Leonardo Francalanci (Universitat de Girona): "Qüestions al voltant del comentari de Bernardo Ilicino als Triumphi de Petrarca" i Clara VILARRASA (Universitat de Girona): "Problemes i mètodes d'una tesi doctoral. El cas de Carles Grandó".

22 de gener - Jordi Cornellà (Bangor University, UK): "Tradició, censura i represa als anys 60: un nou marc interpretatiu per a la política cultural del règim franquista".

15 de gener - Mari Jose Olaziregi (Universitat del País Basc): "Narrativa vasca actual, entre la memoria y el deseo".