Institut de Dret Privat Europeu i Comparat

Reunió exploratòria en matèria de discapacitat i envelliment amb el suport del Campus Salut UdG

Celebrada a la seu de l’IDPEC una reunió exploratòria de possibles sinèrgies en el camp de la recerca sobre envelliment i discapacitat, focalitzada en l’impacte dels canvis legislatius sobre capacitat jurídica de la persona. A la trobada hi ha participat recercadors, professionals i representants d’entitats i altres actors amb experiència en la recerca i en la prestació de serveis a les persones amb discapacitat i als col·lectius vulnerables

L’objectiu de la sessió ha estat posar en comú tant les experiències com els resultats principals de les línies de recerca dels assistents, per fer possible una visió compartida sobre les necessitats reals dels destinataris de la reforma legislativa actualment en curs d’elaboració, en la que hi participen membres de l’Institut de Dret privat europeu i comparat de la UdG. Aquesta reforma ve imposada per l’adaptació del dret civil català a la Convenció de les Nacions Unides sobre drets de les persones amb discapacitat. La trobada vol ser el primer pas per orientar la recerca vinculada amb aquest procés i acompanyar-lo fornint les polítiques públiques en la matèria d’una base empírica molt més robusta i complementària a la recerca en drets humans i en dret comparat.

En la reunió han participat Benjamí Comas (delegat per la Directora del Consorci Benestar Social Gironès-Salt, Caridad Castillo Canales), Cécile Crozet (en representació de SUPPORT - Fundació Tutelar de les comarques gironines), Josep Garre (investigador del Grup de Recerca sobre Envelliment i Discapacitat), Maria Pallisera (investigadora del Grup de Recerca en la Diversitat), Lluís Marroyo Molina (Director general Fundació Campus Arnau d’Escala), Jordi Solé Carrizo (Cap del Servei d’atenció a les persones. DTASF Girona), Ma Àngels Porxas (recercadora de la UdG), Rafael Ramos (Director Científic del Campus Salut UdG), Maria Buxó (tècnica del Campus Salut UdG), Jordi Ribot i Josep Solé, de l’Institut de Dret Privat Europeu i Comparat.