Institut de Ciències de l'Educació Josep Pallach (ICE)

GID Narratives en Educació Social

Grup d'Innovació Docent

Les vivències i opinions de les persones que són usuàries del suport de les educadores i educadors socials constitueixen un element bàsic per orientar accions socioeducatives realment centrades en les persones.

Per aquest motiu, és necessari que en la formació inicial dels professionals de l’acció socioeducativa s’incloguin espais on els futurs professionals puguin escoltar les veus dels usuaris, les seves preocupacions, les dificultats que es troben, i el tipus de suport que desitgen, entre altres.

La inclusió de narratives digitals en les activitats formatives constitueix una estratègia que pot afavorir la formació de professionals de l’acció socioeducativa més conscients de les necessitats reals de les persones amb les que treballaran, complementant les visites i participacions presencials. Construir un repositori de narratives personals digitalitzades d’usuaris i usuàries pot constituir, des d’aquesta perspectiva, una eina bàsica de formació per als professionals de l’acció socioeducativa. Amb aquest plantejament, es proposa constituir el Grup d’Innovació Docent amb una durada inicial de dos cursos (2017/18 i 2018/19).

Objectius:

1. Elaborar una guia pedagògica per al pràcticum a partir de les aportacions i experiències del professionals de l’àmbit.
  2. Implementar, consolidar i avaluar l’assignatura optativa Expertesa i Transformació Social, amb participació d’estudiants del grau i persones usuàries de serveis.
  3. Elaborar relats digitals personals de persones usuàries de serveis.
  4. Consolidar el grup de reflexió-acció de professionals i acadèmics sobre la participació de les persones usuàries de serveis.
Membres Departament
Anna Armengou Balaguer Pedagogia