Institut de Ciències de l'Educació Josep Pallach (ICE)

GID Narratives digitals en Educació Social

Les vivències i opinions de les persones que són usuàries del suport de les educadores i educadors socials constitueixen un element bàsic per orientar accions socioeducatives realment centrades en les persones.

Per aquest motiu, és necessari que en la formació inicial dels professionals de l’acció socioeducativa s’incloguin espais on els futurs professionals puguin escoltar les veus dels usuaris, les seves preocupacions, les dificultats que es troben, i el tipus de suport que desitgen, entre altres.

La inclusió de narratives digitals en les activitats formatives constitueix una estratègia que pot afavorir la formació de professionals de l’acció socioeducativa més conscients de les necessitats reals de les persones amb les que treballaran, complementant les visites i participacions presencials. Construir un repositori de narratives personals digitalitzades d’usuaris i usuàries pot constituir, des d’aquesta perspectiva, una eina bàsica de formació per als professionals de l’acció socioeducativa. Amb aquest plantejament, es proposa constituir el Grup d’Innovació Docent amb una durada inicial de dos cursos (2017/18 i 2018/19).

Objectius

1. Fer una cerca documental d’experiències d’incorporació de narratives personals en la formació dels Educadors Socials.
  2. Obtenir formació bàsica per poder donar suport a professionals i usuaris de l’àmbit socioeducatiu en l’elaboració de relats personals digitals.
  3. Dissenyar de forma col·laborativa un projecte orientat a incorporar en la formació dels educadors i educadores socials les narratives personals d’usuaris i professionals.
  4. Sistematitzar progressivament els relats en una plataforma digital.
  5. Elaborar una guia pedagògica per a l’ús de les narratives en la docència de les educadores i els educadors socials.

Membres Departament
Eduard Carrera Fossas Pedagogia