Institut de Ciències de l’Educació Josep Pallach (ICE)

Mentoria dels Estudis de Psicologia de la UdG

Grup d'Innovació Docent

El Pla de mentoria  entre iguals del Grau en Psicologia de la UdG després d'un inici que ha estat un èxit de participació es troba en una segona fase de reflexió del que s’està fent i d’establiment d’objectius per a saber cap a on es vol anar.

Per aquest motiu s’han elaborat diferents estratègies per a conèixer el que s’estava fent (p. e. quines funcions es feien) i que es pensava que seria bo que es fes (funcions que no s’havien fet prou, o que s’havien fet massa). Per exemple, el curs passat es va passar un qüestionari a tots els mentorats/des, o aquest curs s’han fet dos seminaris en format de “Grup Focal” amb tots els mentors/es d’aquest any per tal de conèixer les impressions sobre les virtuts i les mancances del Pla.

La proposta de GRUP D’INNOVACIÓ DOCENT prové de les necessitats que tenim tant els professors com els alumnes involucrats en aquesta “recerca en acció” per a obtenir recursos econòmics per a fer-ne difusió dels resultats (sobretot) ja que els professors implicats, tot i que d’un mateix departament, formem part d’equips de recerca diferents, i els alumnes no estan associats a cap equip de recerca.

Una segona motivació molt important està en relació a una de les propostes que prové dels mateixos mentors/es, i és en relació a la necessitat de modificar la ubicació de la formació, i per tant, tot el funcionament del Pla SiC. Si fins ara els alumnes de segon eren els que s’ocupaven de fer de mentors dels alumnes que acabaven d’arribar, i això feia que la formació dels nous mentors es donava a deshora, la proposta que s’ha fet és de deixar el segon curs per a que aquells mentorats que desitgin ser mentors es puguin formar i fer de mentors, si fan i passen tot el procés de formació, a  tercer. En el segon curs es portarien tasques relacionades amb la divulgació i la recerca (de la mateixa manera que ho fan els estudiants de tercer ara). El pla de mentoria s’allargaria fins a 4rt, on els mentors que així ho desitgessin, poguessin participar de manera puntual en la formació dels alumnes de segon.

Tot aquest canvi de format suposarà que el curs vinent serà un any de trànsit del model inicial de dos anys al model de 4 anys. També suposarà assumir nous compromisos per molts dels actuals mentors així com membres de l’equip de mentors del curs passat. Repetir la experiència i implicar-se en el disseny tant del model com del pla de formació, com de l’avaluació.

Membres Departament
Sara Malo Cerrato Psicologia