Institut de ciències de l'educació

Girobòtica 2019-2020

Us presentem el repte de Girobòtica 2019-2020: "STOP plàstics". Un repte que vol fomentar la consciència mediambiental per frenar la contaminació del nostre planeta proposant als equips participants a pensar i desenvolupar una idea que contribueixi a un món sense residus plàstics.

"STOP plàstic"

Penseu i desenvolupeu una idea
que contribueixi a un món sense residus plàstics

El nostre entorn està ple d’articles de plàstic (ampolles, bosses, gots, palles …) que sovint, després d’utilitzar-los una sola vegada, es llencen a les escombraries o a qualsevol altre lloc. Tots hem vist restes de plàstics pels carrers, pels boscos o per les platges, molts del quals van a parar al mar. Estem davant d’un greu problema que afecta la vida dels éssers humans i la supervivència de molts animals i que cal aturar. No podem malmetre el nostre planeta i convertir-lo en un abocador. Està en les nostres mans trobar solucions!

Us proposem que preneu consciència del problema observant i analitzant el vostre entorn més proper, cercant informació, coneixent iniciatives que s’estan duent a terme en diferents llocs del planeta, etc,  i a partir d’aquí, feu les vostres pròpies propostes, originals i úniques, les quals podeu centrar en alguna de les 3R: reduir, reutilitzar i reciclar.

• Reduir: Disminuir la quantitat buscant noves alternatives més sostenibles que no generin residus.
  • Reutilitzar: Usar un objecte amb la mateixa finalitat o una altra, abans que no es esdevingui un residu.
  • Reciclar: Convertir un producte o objecte en un altre de nou donant-li un nou ús.

A la web de Girobòtica podeu consultar informació detallada i orientacions del projecte així com la documentació de les sis anteriors edicions.

Tríptic Girobòtica 2019-2020

Durant el mes novembre s'ofereix, a l'ICE de la Universitat de Girona, l'activitat de formació gratuïta: "Aprenentatge a partir de reptes" adreçada a mestres d'educació primària.