Institut de ciències de l'educació

TECNOREPTE 2019 : Cinquè repte tecnològic de la UdG per als estudiants d'ESO

Equips d'estudiants d'ESO de les comarques de Girona van donar resposta dissabte, a l'EPS de la Universitat de Girona, a la cinquena edició del Tecnorepte, una iniciativa pionera a Catalunya que vol despertar l'interès dels joves per la ciència i la tecnologia.

El passat 18 de maig,  una seixantena de joves que, al llarg dels últims mesos, han treballat per projectes en els seus respectius tallers de Tecnologia per dissenyar un giny que permeti implementar el repte plantejat enguany van presentar el resultat dels seus treballs a la V jonada del Tecnorepte sota el lema "belluga, barreja i alimenta".

Els estudiants participants, agrupats en equips de fins a quatre persones, han estat treballant per projectes en els seus respectius tallers de Tecnologia durant els mesos previs a la jornada del Tecnorepte, dissenyant un giny que permeti implementar el repte que l’EPS ha plantejat. Els participants van exposar la seva maqueta als jutges del Tecnorepte per mitjà d’un pechakucha (una presentació senzilla a partir de 20 imatges i uns 7 minuts) i la demostració del seu invent.

Des del llançament del repte, els participants han hagut d’analitzar-lo, formular hipòtesis, cercar informació, fer un procés d´ideació, contrastar possibilitats, discutir, valorar, prendre decisions, planificar, organitzar-se, distribuir tasques, fer esbossos i prototips, etcètera. Tots aquests processos posen en joc les seves capacitats i competències, cabdals per a desenvolupar-se en la societat actual i futura com és l’aprenentatge social, col·laboratiu o cooperatiu.

Com a novetat, aquest any els futbolistes Àlex Granell i Eloi Amagat, ens van oferir una entrevista en exclusiva, enregistrada prèviament, que es va emetre en diferit al llarg de la jornada del Tecnorepte i que va aobrar  temàtiques relacionades amb l’edició d’enguany: Treball en equip, alimentació saludable i tecnologia. En l’entrevista, alguns dels estudiants que hi participen, van tenir un protagonisme rellevant, ja que ells mateixos els hi van poder formular alguna de les preguntes de l’entrevista.

Abans de finalitzar la jornada, es van lliurar guardons a tots els participants.

El Tecnorepte és un projecte de l’Institut de Ciències de l’Educació Josep Pallach (ICE), l’Escola Politècnica Superior, el Consell Social i la Societat Catalana de Tecnologia de l’Institut d’Estudis Catalans) i compta amb el suport de l’Ajuntament de Girona i el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya. La organització de l’activitat recau en un equip format per professorat de la Politècnica i d’instituts de la demarcació de Girona amb la col·laboració d’estudiants de la UdG.