UdiGitalEdu

El Pensament Computacional és la base de la Robòtica i de la Programació. És molt útil a l’hora d’orientar l’anàlisi i la resolució del problemes que impliquen la presa de decisions, el treball autònom i el treball en equip i ofereix eines que ajuden a saber cercar solucions noves i imaginatives.

El projecte Pensament Computacional en la Formació Inicial de Mestres (PECOFIM) de la Universitat de Girona (UdG) i la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) té com a objectiu implicar els futurs mestres en processos que portin a transformar, de manera interdisciplinària, l’ensenyament i l’aprenentatge d’algunes de les àrees curriculars de les etapes d’infantil i primària ajudant a desenvolupar, especialment, la competència matemàtica, la competència en el coneixement i la interacció amb el món físic i la competència digital. Amb aquest treball també s’espera incidir en el desenvolupament de la Competència Digital Docent (CDD) dels futurs mestres.

El projecte està finançat en la convocatòria d’Ajuts de Recerca per a la Millora en la Formació Inicial de Mestres (Codi 2015 ARMIF 00031), que concedeix l’Agència de Gestió d’Ajuts Universitaris i Recerca (AGAUR). Amb una durada de dos anys (2016-2018), compta amb la participació de mestres de quatre centres d’Educació Primària: Escola Carme Auguet (Girona), Escola Llar – Lluís M. Mestras (Olot), Escola Pia (Granollers) i Escola Projecte (Barcelona)