Grup de Recerca Química Analítica i Ambiental

Projecte INNOQUA: finalista dels Premis per a la Innovació del Catalan Water Partnership

El 7 de març es va celebrar el III Fòrum d’Innovació del Sector de l’Aigua a Barcelona organitzat pel Catalan Water Partnership. La Dra. Victòria Salvadó va presentar el projecte europeu INNOQUA, que va resultar finalista en el marc de la primera edició dels Premis per a la Innovació del Catalan Water Partnership.

El passat 7 de març, el Catalan Water Partnership (CWP) va celebrar el III Fòrum d’Innovació del Sector de l’Aigua a l’Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya (ICGC) a Barcelona. L’acte es posiciona com un esdeveniment clau en el sector de l’ús sostenible de l’aigua a Catalunya.

En l’acte, que va comptar amb més de 170 assistents, es va parlar del paper de la innovació com a motor de la competitivitat, es van presentar oportunitats de finançament pel sector a càrrec del CDTI i d'ACCIO, en convocatòries nacionals, estatals i Europees, així com les línies de treball del CWP, i es van realitzar breus ponències sobre projectes R+D+I d’empreses i entitats de clúster. Una de les ponències va ser a càrrec de la Dra. Victòria Salvadó, investigadora principal del grup de recerca en Química Analítica i Ambiental, per explicar el projecte europeu INNOQUA.

En el marc de la jornada es va celebrar la 1a edició dels Premis per a la Innovació del CWP. Entre els participants hi havia diversos grups de recerca i empreses del Campus Aigua de la Universitat de Girona. Hi va haver tres finalistes: 1. el projecte per a tractament d’aigua en llocs remots de l’empresa Waterologies; 2. el projecte INNOQUA, un sistema innovador i eco-sostenible per a tractar aigües residuals, presentat per la Dra. Victòria Salvadó; 3. el guanyador al millor projecte d’R+D+I, el projecte “Lifestyle and health information mined from sewage” de l’Institut Català de Recerca de l’Aigua (ICRA) presentat pel Dr. Joaquim Comas.

En el projecte INNOQUA participen membres dels grups de recerca de la Universitat de Girona: Química Analítica i Ambiental, Física Ambiental i LEQUIA. A nivell català també hi participa l’empresa de desenvolupament tecnològic INBROOLL.