Liberi. Recerca en infància, joventut i comunitat

Situació escolar dels infants tutelats a Catalunya

Projecte sobre la situació escolar dels infants tutelats a Catalunya (2008-2013)

Recerca

Mitjançant un conveni amb el Departament d’Educació i el de Benestar Social i Família (actual Treball, Afers Socials i Família), es va realitzar un recull de dades durant cinc cursos escolars (2008-2013) on es va mostrar el clar desavantatge en el qual es troba la població tutelada pel que fa als seus itineraris i resultats formatius.

Es van analitzar les dificultats que tenen els alumnes tutelats en l’àmbit escolar i les diferències importants observades entre modalitats d’acolliment i en comparació amb la població general, i es va dur a terme un projecte pilot (2012).

Enllaços d’interès

Projecte europeu YIPPEE sobre els itineraris educatius dels joves extutelats

Materials i transferència de resultats

Projecte pilot per afavorir els aprenentatges i millorar els resultats acadèmics a l’ESO dels nois i noies tutelats pel sistema de protecció a la infància (2012) . Conveni amb el Departament d’Educació - Departament de Benestar Social i Família i la participació de l’Associació Rella de mestres jubilats. Es pot consultar el projecte a:

Montserrat, C., Casas, F., & Baena, M. (2015). L’educació dels infants i adolescents en el sistema de protecció. Un problema o una oportunitat? Girona: Documenta Universitaria.

Montserrat, C., Casas, F., & Baena, M. (2015). La educación de niños, niñas y adolescentes en el sistema de protección. ¿Un problema o una oportunidad? Girona: Documenta Universitaria.

PUBLICACIONS