Grup de Recerca en Física Ambiental

Josep Calbó parla sobre la Cimera pel Clima a Madrid en el programa de ràdio “L’efecte papallona”

Coincidint amb la Cimera pel Clima a Madrid, el passat 2 de desembre de 2019 es va emetre un reportatge sobre canvi climàtic en el programa de Catalunya Ràdio i Catalunya informació, L’efecte papallona.

Josep Calbó, Investigador Principal del grup de recerca en Física Ambiental de la UdG i membre del Grup d’Experts en Canvi Climàtic de Catalunya, explica que la cimera es centra en concretar mecanismes de reducció de les emissions de gasos d’efecte hivernacle i quin és el paper de Catalunya en la cimera de Madrid.

En el reportatge també intervenen altres experts en canvi climàtic com la investigadora Manola Brunet, del Departament de Geografia de la Universitat Rovira i Virgili i presidenta de la Comissió de Climatologia de l’Organització Meteorològica Mundial; Alden Meyer, Director de l’ONG nord-americana Unió de Científics Preocupats; i Thomas Peterson, president de la Comissió de Climatologia de l’Organització Meteorològica Mundial.

A més, joves catalans representants de Fridays for Future també expressen la seva preocupació pel canvi climàtic i la importància de fer pressió per tal que es prenguin mesures polítiques efectives per assolir les reduccions de gasos d’efecte hivernacle i complir amb els acords de París.