Grup de recerca d'Enginyeria de Proteïnes

El Descobert a Girona '19 torna a apropar a la ciutadania la recerca del Departament de Biologia

Les conferències del Departament de Biologia programades durant aquesta tardor a la Casa de Cultura de Girona han permès apropar a la ciutadania la recerca de diferents àrees de coneixement de la Biologia.

Durant els mesos d’octubre i novembre, els investigadors i investigadores del Departament de Biologia han participat en la segona edició del cicle “Descobert a Girona” destinat a donar a conèixer a la societat gironina la recerca que es duu a terme al Departament de Biologia. Aquesta  segona edició del cicle, ha comptat també amb la ponència d’una investigadora convidada de renom internacional en la sessió de cloenda, la Dra. Ana Caño del Centre de Recerca en Agrigenòmica.

L’edició d’enguany, ha comptat amb les ponències de tres àrees de la biologia diferents. Dins de l’àrea de Biologia Cel·lular, la Dra. Olga va exposar la  importància de conèixer els gens implicats en el procés de nutrició de les plantes. La Dra. Gemma Huguet, va presentar els estudis que s’estan realitzant per entendre com l’alimentació i l’estimulació elèctrica intracranial poden potenciar la plasticitat neural i la memòria. Finalment, la Dra. Beatriz Fernández va explicar el procés de comunicació que s’estableix entre l’endometri, l’embrió i els factors paterns en el procés de reproducció. Pel que fa a l’àrea de Microbiologia, els temes exposats varen ser el de donar una perspectiva ambiental al problema de la resistència als antibiòtics posant alguns exemples dels rius del nostre entorn, i l’estat del coneixement actual de la relació entre la microbiota intestinal i la salut humana, presentats pel Dr. Carles Borrego i el Dr. Librado Jesús Garcia-Gil, respectivament. Dins de l’àrea de Bioquímica, la Dra. Anna Massaguer va explicar quines són les bases funcionals de la fotoquimioteràpia dirigida per al tractament del càncer i el Dr. Antoni Benito va presentar-nos l’Apoptina, una proteïna que s’estudia com a possible fàrmac contra el càncer.

Finalment, hi va haver la oportunitat de gaudir de la presentació de la ponent convidada, la Dra. Ana Caño, que va presentar la recerca que es duu a terme dins del seu grup de recerca al CRAG en temes d’edició genètica en plantes i va explicar com aquesta tècnica pot ajudar a l’obtenció de plantes més resistents a la sequera.

El cicle ha permès un debat entre ciutadania, estudiants i investigadors, assolint més de 250 assistents. Vist l’èxit de la convocatòria, s’espera poder tornar a organitzar una tercera edició del Descobert a Girona la tardor del 2020.