Infància, adolescència, drets dels infants i la seva qualitat de vida

Mòdul de Suport a la Gestió de Risc en infància a Catalunya

Projecte de recerca

recerca

Establiment d’un conveni entre el Departament d’Acció Social i Família i la Universitat de Girona, per endegar un projecte que permetés disposar de suport acadèmic i tècnic per a la implantació d’un sistema de prevenció, detecció i abordament del maltractament infantil mitjançant la creació d’un sistema informatitzat d’informació que permetés discriminar entre situacions de risc i situacions de maltractaments a la infància.

Aquest objectiu es va materialitzar en una aplicació informàtica que es va denominar Mòdul de suport a la gestió del risc. Nombrosos professionals de diversos serveis (Benestar social, salut, educació i cossos de seguretat) van participar en el disseny i validació d’aquesta eina.

El simulador és de lliure accés i està disponible al web del Departament de Treball, Afers Socials i Família. És una plataforma que utilitzen de manera voluntària els professionals, sobretot com a eina de diagnòstic. El programa permet comprovar, davant un cas de risc, quines observacions són compatibles amb indicadors de maltractament i orienta l’usuari sobre la valoració, la tipologia del maltractament, la possibilitat de reincidència i, finalment, li suggereix una acció en funció del conjunt de dades introduïdes.

• Període de desenvolupament de projecte: 2017-2010
  • Investigadores/es de la UdG: Ferran Casas, Marta Sadurní, Carme Montserrat i Marc Pérez.

Rumi-1

Enllaços d'interès

Departament de treball afers socials i família. DGAIA
Pàgina web

MATERIALS I TRANSFERÈNCIA DE RESULTATS

Rumi-1

• De les observacions als indicadors: El mòdul de suport a la gestió del risc en infància i adolescència.

Eines17_2

Publicacions

• Calza, T., Montserrat, C., & Casas, F. (2017). The Use of Software to Improve Child Maltreatment Detection and Assessment. In J. Sarriera & L. Bedin (Eds.). Psychosocial Well-being of Children and Adolescents in Latin America.  Springer International Publishing.
  • Montserrat, C., Casas, F., Muner, J., Vilarrubias, N., Pérez, M., & Sadurní, M. (2014). De les observacions als indicadors: El mòdul de suport a la gestió del risc en infància i adolescència /De las observaciones a los indicadores: el módulo de apoyo a la gestión del riesgo en la infancia y adolescencia / From observations to indicators: A computer package to support the management of social risk in childhood and adolescence .Col·lecció Eines, 17.Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament de Benestar Social i Família.