Grup de Recerca en Ciències Socials Aplicades

El professor Arne Kristiansen i la professora Cecilia Heule, de la Universitat de Lund (Suècia) han visitat la Universitat de Girona per presentar Power Us, una xarxa internacional de professorat i equips d'investigació relacionats amb el Treball Social i el seu ensenyament, així com organitzacions d'atenció social.

Durant la seva estada a Girona, han presentat les propostes de treball i aprenentatge a professorat dels graus de Pedagogia, Educació Social, Treball Social i Psicologia, a més de participar a la IV Jornada adreçada a tutors/es de centres de pràctiques i a professorat dels estudis de grau de Treball social, Pedagogia, Educació social i Psicologia.

El seu concepte bàsic és GapMending i es refereix a la distància que hi ha entre els equips professionals de l'àmbit del treball social i les persones usuàries d'aquestes serveis. Els prejudicis establerts, els rols que cada persona assumeix conscientment o no, les barreres lingüístiques, les jerarquies socials i professionals, la manca de coneixement mutu, són algunes de les raons que mantenen aquest 'gap' o distància. La seva proposta es basa en un aprenentatge mutu, una participació real i directa de les persones usuàries dels serveis, una obertura des dels equips professionals i les organitzacions que ofereixen serveis socials, canvis en l'ensenyament dels graus universitaris de treball i educació social, en resum, una proposta inclusiva, integradora, horitzontal, pràctica i respectuosa.

Davant les moltes preguntes i dubtes del públic assistent, sobre l'aplicació real del projecte, Cecilia Heule i Arne Kristiansen han explicat que són molt conscients de la novetat de la proposta i del molt camí que hi ha per recórrer, però que tant l'educació del treball social a les universitats com els serveis que es donen actualment necessiten acabar amb el 'gapmending' per garantir un compliment amb els Drets Humans i ser coherents amb els objectius de base del treball social i l'educació social.

Power Us Network

Power Us desenvolupa un mètode basat en l'aprenentatge mutu (professional-usuari/a) amb l'objectiu de canviar la pràctica del treball social i fer-la més efectiva, donant suport a l'apoderament dels grups més marginats i discriminats de la nostra societat. Power Us està present a Dinamarca, Alemanya, Noruega, Suècia, Regne Unit, Països Baixos, Bèlgica, Sud Àfrica, Canadà, Polònia, Àustria, Suïssa i Catalunya.