Facultat de Turisme

Presentació de l’estudi ‘Girona Terra Memorial, espai de memòria i turisme a les comarques gironines

El proper dijous 13 de desembre es presentarà l’estudi ‘Girona Terra Memorial, espais de memòria i turisme a les comarques gironines’ dels autors David Gonzalez i Ferran Riera, resultat del premi Yvette Barbaza 2016.

El dijous 13 de desembre a les 11 h, al Seminari J. Garriga de la Facultat de Turisme es presenta l’estudi Girona Terra Memorial, espais de memòria i turisme a les comarques gironines dels investigadors David González i Ferran Riera, exestudiants del Màster en Turisme Cultural de la Facultat de Turisme de la UdG.

La publicació tracta d’identificar, classificar, jerarquitzar i valoritzar el patrimoni memorial existent a les comarques gironines per tal de posicionar-lo com a una oferta de referència dins el turisme cultural de les destinacions Costa Brava i Pirineu de Girona. Una trentena d’espais integren la xarxa d’espais de memòria a les comarques gironines encapçalades pel MUME (Museu Memorial de l’Exili). L’inventari inclou llocs de pas, masies, castells, municipis, refugis, búnquers, camps d’aviació, cementiris, escoles, entre d’altres, principalment de la franja fronterera.

Girona Terra Memorial presenta propostes de valorització com la reactivació del Memorial Democràtic, la creació d’un relat “turistitzat”, la creació d’una marca, materials documentals i de difusió, millora del posicionament, i una gestió integral del turisme de memòria.

Aquesta publicació és el resultat del premi de recerca i investigació turística Yvette Barbaza de l’any 2016, impulsada pel Patronat de Turisme Costa Brava Girona de la Diputació de Girona.

En la presentació intervenen el degà de la Facultat de Turisme, el Dr. Quim Majó; el Sr. Albert Piñeira, vicepresident de la Diputació de Girona i del Patronat de Turisme Costa Brava Girona; els autors David González i Ferran Riera i el Dr. Lluís Mundet, coordinador del Màster en Turisme Cultural de la Facultat de Turisme que clourà l’acte.