Facultat de Turisme

El joves i la ràdio a París

La Dra. Sílvia Espinosa, coordinadora del Grau en Publicitat i Relacions Públiques, assisteix al Ràdio Campus a París en marc del màster de 'Gestió econòmica i de l'Audiovisual'.

“Els joves i la ràdio una història de desamor” és el suggerent títol d’un seminari sobre ràdio que ha tingut lloc a París el 19 d’Octubre i que ha comptat amb la participació de la Coordinadora del Grau de Publicitat i Relacions Públiques, la Dra. Sílvia Espinosa.

En el seminari, emmarcat dins d’un màster de Gestió econòmica de l’audiovisual, es van evidenciar les xifres sobre el consum de ràdio que tenen els joves d’entre 13 i 24 anys a França i a Bèlgica i es va constatar que el consum està decreixent en l’escolta per FM mentre que augmenta a través de tot tipus de tecnologies mòbils especialment dels smartphone i entre els joves més adolescents.

La Dra, Espinosa, va aprofitar la seva estada per a conèixer Ràdio Campus l’emissora associativa que es nodreix en bona part d’estudiants universitaris de París. Aquesta emissora imparteix tallers de ràdio als universitaris de la capital francesa, de qualsevol disciplina, a canvi de crèdits de lliure reconeixement amb l’objectiu  que els joves participin i facin programes culturals en l’emissora, cosa que els permet desenvolupar diferents competències transversals. Ràdio Campus Paris és la més antiga d’aquesta tipologia d’emissores a França i manté una forta vinculació amb la Sorbonne Université de París.