Facultat de Turisme

Èxit de participació en el XIII Congrés Internacional d’Investigació en Relacions Públiques

El Congrés va tenir lloc els dies 11,12 i 13 d’abril a la Sala de Graus de l’edifici Sant Domènec, organitzat pel Grau en Publicitat i Relacions Públiques de la Facultat de Turisme (UdG) i l’Associació d’Investigadors en Relacions Públiques (AIRP).

Més de 85 investigadors, professors i professionals de les Relacions Públiques es van reunir en el XIII Congrés Internacional d’Investigació en Relacions Públiques que aquest any enguany s’ha celebrat a la ciutat de Girona, especialment, a la Facultat de Turisme de la Universitat de Girona.

Durant els tres dies de Congrés els experts en Relacions Públiques s’han intercanviat coneixements sobre les noves tendències el qual, “Relacions Públiques: anàlisis i influència 4.0” era el tema principal d’investigació i debat d’aquesta edició. Els congressistes, provinents de països com Portugal, Itàlia, Costa Rica, Brasil, Xile, Colòmbia, Cuba, Panamà i Espanya, han posat en comú totes les idees, opinions i característiques que els afecta envers la introducció del 4.0 a les relacions públiques.

Les relacions públiques, com a eines de comunicació entre les marques i/o institucions o empreses i els seus públics, no poden ser alienes a les noves maneres de comunicació digital. Per això, el congrés centrarà el seu focus en aquest tema. Segons l’organització del congrés, en l’actualitat, “cal gestionar les relacions estratègiques amb les xarxes socials per aconseguir l’engagement, saber dirigir els influencers o administrar els mitjans socials i les seves noves eines de comunicació amb la premsa, per exemple, a través dels nous comunicats de premsa social”. Tot aquest univers 4.0, diuen, “ens ha abocat cap a un món digital, el de la Internet de les coses, que forçosament ens obliga a repensar l’ofici de les relacions públiques”.

Conferència inaugural

El dimecres, 11 d’abril, va tenir lloc la ponència inaugural del Congrés a càrrec de la Dra. Ángeles Moreno, Directora Executirva de la European Public Relations Research and Education Association (EUPRERA). La investigadora i directora de projectes de recerca de la Unió Europea, va destacar durant la seva ponència “Tendencias ineludibles y gaps de competencias en la profesión de relaciones públicas”, les tres tendències en l’educació en relacions públiques “la convergencia de las disciplinas, la mediaticiación y a la datificación".

En el transcurs dels tres dies de Congrés, es varen dur a terme les diverses taules rodones amb les ponències dels experts en relacions públiques. Es poden consultar les diferents ponències que es varen realitzar, accedint al programa

El congrés “RRPP: anàlisi i Influència 4.0” ha estat està organitzat per la Dra. Sílvia Espinosa i la Dra. Andrea Oliveira del Grau en Publicitat i Relacions Públiques de la Universitat de Girona (UdG) i l’Associació d’Investigadors en Relacions Públiques (AIRP), el qual ha obtingut el suport de la Diputació de Girona, l’Ajuntament de Girona i el Patronat de Turisme Costa Brava Girona.