Facultat de Turisme

“Efectes del context polític en turisme: una anàlisi plural”, a càrrec del Dr. Dino Bozonelos

La conferència ha tingut lloc el dilluns 14 de gener en el marc del cicle de conferències “Entre Subjectes & Atributs”, organitzat per la Facultat de Turisme.

El Dr. Dino Bozonelos, doctor en ciències polítiques, professor i investigador de la California State University San Marcos, ha impartit una conferència a estudiants del grau en Turisme que responia a la pregunta: “De quina forma la inestabilitat política condiciona l’elecció de les destinacions?”

La conferència, emmarcada dins de l’assignatura ‘Creació d’itineraris i viatges combinats’ de 3r curs i impartida per la Dra. Sílvia Aulet, ha mostrat exemples que posen de manifest com la percepció d’incertesa política de les destinacions condiciona les eleccions dels destins per part dels turistes però també per part dels operadors turístics com agències de viatges i tour operadors.

Per tal d’entendre aquest fenomen, el Dr. Bozonelos, ha mostrat diversos criteris per distingir entre situacions polítiques estables i inestables.

A partir de la revisió acadèmica del concepte d'estabilitat política i casos recents, el Dr. Bozonelos, ha evidenciat que hi ha una co-relació entre inestabilitat política i competitivitat de les destinacions. Tal com il·lustren els casos mostrats durant la conferència, a major inestabilitat menor predilecció per escollir el destí.

Pel que fa a la repercussió econòmica de la inestabilitat política, Bozonelos, ha manifestat que les principals perjudicades són les empreses petites i mitjanes, ja que en la majoria de casos són les que ofereixen productes i serveis quan els turistes visiten una destinació.

Entre les causes més actuals que generen incertesa entre els turistes hi ha fenòmens com ara el terrorisme i el populisme, el discurs del qual es basa en tres principals amenaces: l’econòmica, la cultural i la hipòtesi de l’amenaça de la seguretat personal.

En general, la sessió a càrrec del Dr. Bozonelos ha permès identificar quina és la relació entre percepció d’inestabilitat política i les seves afectacions actuals en la indústria turística de diverses regions del món.

Per a més informació sobre les properes conferències del cercle ‘Entre Subjectes & Atributs’ organitzada per la Facultat de Turisme, accediu al web www.udg.edu/entresubjectes.