Facultat de Turisme

Òscars Camps, l’encarregat d’inaugurar el curs 2018 - 2019 de la UdG

L’acte tindrà lloc el proper 27 de setembre a les 12h a l’Aula Magna Modest Prats situada al Barri Vell de Girona.

La Universitat de Girona inaugurarà el curs acadèmic 2018-2019 el 27 de setembre amb un acte obert al conjunt de la ciutadania que girarà al voltant del compromís social. Serà a les 12 del migdia a l’Aula Magna Modest Prats de la UdG.

Amb la voluntat de posar de manifest la responsabilitat de la institució en la denúncia de les desigualtats i de les injustícies, la UdG convida a Òscar Camps, fundador i director de Proactiva Open Arms, a pronunciar la lliçó inaugural titulada “La Determinació de Salvar Vides”.

Aquest enfocament tindrà continuïtat i està previst que en els cursos vinents es posi el focus en el feminisme, la sostenibilitat i l’educació inclusiva, perquè es persegueix que l’acte que marca l'inici del curs, a més de les qüestions relacionades amb la docència, la recerca i la transferència de coneixement, que són els eixos principals de l'activitat universitària, hi hagi un espai per a la reflexió i per a fer prevaler la solidaritat i la tolerància per damunt de qualsevol consideració.

Proactiva Open Arms és una organització no governamental i sense ànim de lucre amb la principal missió de rescatar del mar els refugiats que arriben a Europa fugint de conflictes bèl·lics, persecució o pobresa. Neix d’una empresa de socorrisme i salvament marítim amb dilatada experiència a les costes espanyoles. Es dedica a la vigilància i salvament de les embarcacions de persones que necessiten auxili al mar Egeu i Mediterrani Central, així com a la denúncia de totes les injustícies que estan passant i que ningú explica.

La UdG inaugurarà el nou curs acadèmic amb una comunitat universitària de més de 17.000 persones entre estudiants, personal docent i investigador i personal d’administració i serveis; i una oferta docent de 44 graus, 49 màsters, 14 programes de doctorat i diversos programes formació continuada  de tots els àmbits de coneixement.

Aquest serà el 27è curs acadèmic de la UdG des que el 12 de desembre de 1991 el Parlament de Catalunya va aprovar la Llei 35/1991 de creació de la Universitat de Girona.

Notícia de la Universitat de Girona.