Facultat de Turisme

La Facultat de Turisme celebra les seves I Jornades Transmèdia

El passat dimarts 14 de novembre van tenir lloc les Jornades a la Sala de Graus de l’edifici Sant Domènec, destinades els estudiants de 3r i 4t curs del Grau en Publicitat i Relacions Públiques, organitzades dins del cercle de conferències ‘Entre Subjectes i Atributs’.

La Facultat de Turisme va celebrar les seves I Jornades Transmèdia amb la participació d’experts i d’exalumnes del Grau en Publicitat i Relacions Públiques de la Universitat de Girona. Els estudiants van poder endinsar-se dins del món transmèdia, que fins ara és un àmbit molt desconegut per a molts.

Les Jornades es varen iniciar amb la presentació dels ponents de la mà d’Aida Fuentes, professora associada de la Facultat de Turisme i impulsora de la celebració de les conferències. A continuació es va donar pas a la ponència de Miguel Escribano, Director executiu de l’empresa Harold i productors dels anuncis de la Loteria de Nadal ‘El bar de Antonio’ i ‘Carmina’. A través de la seva ponència els estudiants van poder saber quina és l’estructura que segueix una productora audiovisual i els passos que han de seguir per aconseguir l’objectiu establert per l’anunciant.

La segona ponència ‘Transmèdia i Publicitat’ va ser dirigida per Patricia Lázaro, professora de la UAB i professional del transmèdia. Va explicar la diferència entre els conceptes ‘Transmèdia’ i ‘Crossmedia’ que varen servir per entendre millor l’activitat de cada un i saber quan es poden utilitzar, segons l’objectiu que vols assolir.

En l’equador de les Jornades es varen presentar les ponències a càrrec d’exalumnes del Grau en Publicitat i Relacions Públiques que van utilitzar el concepte trànsmedia pels seus treballs de final de carrera. En primer lloc es va presentar el treball ‘Ministerio del tiempo por la transmèdia’ de la Rosa Cools, on va explicar com la sèrie de televisió va utilitzar aquest concepte de publicitat per fer una sèrie multiplataforma. D’aquesta manera, va ajudar els estudiants ha comprendre millor tots els aspectes que es varen anar explicant al llarg de les conferències sobre el terme transmèdia.

Finalment la Xènia Salvat va posar l’últim punt en aquestes primeres jornades amb el seu treball sobre Llançà. La Xènia va ajuntar la realitat i la ficció a través del concepte transmèdia per promocionar una població com és la seva, Llança. Va presentar una alternativa i original a les promocions turístiques de les quals estem acostumats a veure.

Les I Jornades Transmèdia formen part del cercle de conferències ‘Entre Subjectes i Atributs’ organitzades per la Facultat de Turisme. Per a més informació sobre les properes conferències podeu accedir a www.udg.edu/entresubjectes.