Facultat de Turisme

Presentació del Model Vusiness al Parlament Europeu de Brussel·les

La Dra. Carme Echazarreta i el Sr. Albert Costa, presenten al Parlament Europeu de Brussel·les el 'Model Vusiness' d'ARPA de la Universitat de Girona.

La Dra. Carme Echazarreta i el Sr. Albert Costa, docents i investigadors del Grau en Publicitat i Relacions Públiques de la Facultat de Turisme, es reuneixen amb eurodiputats al Parlament Europeu a Brussel·les per parlar sobre el Model Vusiness que es promou des de la Universitat de Girona.

A l’abril de 2017 el projecte Vusiness s’ha presentat a les cinc principals universitats de Boston i Cambridge als Estats Units. Una delegació gironina s’ha reunit amb cinc universitats de prestigi per explicar el projecte i proposar un marc de col·laboració. Concretament, s’han reunit amb Ronnie Haas, Director of Strategic Talent Management del Human Resources Department del MIT de Boston; Pam Bonnell, Director, Staff & Organizational Development de l’Emerson College de Boston; Bernard R. O’Kane, Director, Office of Employee Development, Human Resources de la Boston College; Stefane Cahill Farella, MBA, SPHR, Associate Director, Organizational Effectiveness at Boston College; Lisa Vigliotta, HR Partner de la Suffolk University de Boston, Melissa Brown, Director,  Center for Workplace Development de la Harvard University de Massachussets, i Jack Jennings, Executive Dean at Harvard Grad School of Education, Harvard Graduate School of Education.

El dia 3 d’abril de 2019 s’han realitzat reunions amb eurodiputats al Parlament Europeu a Brussel·les per parlar sobre el Model Vusiness. S’han mantingut reunions amb els següents eurodiputats i els seus equips tècnics: Josep-Maria Terricabras, Eurodiputat i Vice-President of Greens/EFA Group en el Parlament Europeu; Ramon Tremosa, Eurodiputat i membre de la Comissió d’Assumptes Econòmics i Monetaris i de la Delegació per a les relacions amb els Estats Units en el Parlament Europeu; Jordi Solé, Eurodiputat i membre de la Comissió d’Assumptes Exteriors i de la Comissió de Pressupostos en el Parlament Europeu; equip tècnic de Francesc Gambús, Eurodiputat i membre de la Comissió de Medi Ambient, Salut Pública i Seguretat Alimentària en el Parlament Europeu; equip tècnic de Santi Fisas, Eurodiputat i membre de la Comissió de Comerç Internacional en el Parlament Europeu; Izaskun Bilbao, Eurodiputat i membre de la Comissió de Transports i Turisme i de la Delegació en l’Assemblea Parlamentària Euro-Llatinoamericana en el Parlament Europeu. Posteriorment també s’ha rebut el suport per part de l’Eurodiputat Ramón Jáuregui, president de la Delegació a l’Assemblea Parlamentària Euro-llatinoamericana i membre de la Conferència de Presidents de Delegació en el Parlament Europeu.

Vusiness és un model de creació i gestió d’empreses basades en valors que promou les empreses sostenibles, intel·ligents, obertes, democràtiques i inclusives, preparades per afrontar els reptes del futur, impulsat pel grup de recerca ARPA que pertany al Departament de Filologia i Comunicació de la Universitat de Girona. El model sorgeix com a alternativa davant les crisis econòmiques i financeres, la globalització, el treball infantil, el canvi climàtic i la transformació digital. Per a més informació, accediu a www.vusiness.com.

A partir de les diverses recomanacions, contactaran amb la representació a Barcelona de la Comissió Europea per explicar el projecte i cercar línies de col·laboració alineades amb les prioritats compartides.

En segon terme, està previst contactar amb la Direcció de la Comissió Europea Grow i estudiar les convocatòries d’ajudes així com les bases del premi anual de la Direcció General de Grow que dona publicitat i premia les accions de responsabilitat social corporativa a nivell europeu. També contactaran directament amb la Unitat de Responsabilitat Corporativa de la Direcció General Grow per explicar el Projecte i cercar sinèrgies.

Tercerament, ens posaran en contacte amb la xarxa Enterprise Europe Network, que ofereix un conjunt de serveis per les PIMEs catalanes amb l'objectiu de millorar la seva competitivitat i accedir a programes europeus de recerca i desenvolupament. Així com amb l’Agència Executiva d’Investigació de la Comissió Europea a Brussel·les per valorar la possibilitat de col·laborar a nivell de recerca i transferència de coneixement.