Facultat de Turisme

"Pandèmia i Turisme: Temps de transició, temps de transformació" pel Dr. Jaume Guia

La conferència va tenir lloc en el marc del V Webinar de la Taula Gironina de Turisme.

El passat dijous 7 de maig, la Taula Gironina de Turisme va organitzar el seu cinquè Webinar “Principals mercats emissors turístics de les comarques gironines” per donar respostes en la crisi del sector turístic provocada per la Covid-19, la qual la Facultat de Turisme (UdG) és col·laboradora.

El Dr. Jaume Guia, professor de turisme, investigador d’INSETUR, coordinador de l’Erasmus Mundus European Master in Tourism Management de la Facultat de Turisme i Director del Campus de Turisme (UdG), va oferir la conferència final del Webinar amb el títol “Pandèmia i Turisme: Temps de transició, temps de transformació”, on va presentar tres escenaris possibles creats per la crisi de la Covid-19; Recuperació, renovació i reforma.

El primer escenari seria tornar a com estàvem; recuperació, el “over tourism”, un turisme massificat, gens responsable amb el medi ambient, on l’única preocupació i interès es basa en l’hiperconsumisme i en el creixement econòmic accelerat. En el segon escenari “reformar” s’és més conscient de la iimportància de la sostenibilitat i de la preservació dels espais públics de les comunitats. També posa l’accent a les persones i es replanteja el model de vida. Per últim, l’escenari de “renovació” és sens dubte l’ideal. El doctor expert en turisme ha esmentat que aquest model pretén canviar l’actitud de creixement, consum i mobilitat tal com la coneixem avui en dia. És un turisme més nòmada, que no es viatge tant sinó que “es viatge menys, però millor”.

Per a més informació, visualitzeu el vídeo de la conferència a continuació.