Facultat de Turisme

Creativation Challenge for a better World, Re-Inventing Tourism Challenge 2019

El campionat va tenir lloc el passat dimecres 18 de desembre a la Facultat de Turisme de la Universitat de Girona pels estudiants del Grau en Turisme.

Els estudiants del Grau en Turisme que cursen l’assignatura ‘Gestió del Patrimoni Cultural’, han participat en el “Creativitation Challange for a better World, Re-Inventing Tourism Challenge 2019”, que ha tingut lloc el passat dimecres 18 de desembre a la Sala de Grau de la Facultat de Turisme (UdG).

A través de sessions formatives els estudiants participants han hagut de trobar solucions enginyoses a diferents reptes que es plantegen en el sector turístic. Els reptes sobre els quals han hagut de treballar han tingut a veure amb el desenvolupament de noves experiències turístiques, en fomentar un turisme més sostenible, en reduir l’estacionalitat del turisme i en promoure un turisme més intel·ligent.

Els participants s’han organitzat en grups que han treballat al llarg de diferents sessions. Sessió a sessió, i sota la direcció del Sr. Miquel Àngel Oliva de la Fundació per a la Creativació que és una entitat privada sense ànim de lucre constituïda per un patronat, un equip tècnic i una sèrie d'empreses i entitats que col·laboren per fomentar la creativitat i la innovació en l’àmbit educatiu i familiar han anat seguint les passes que indicava el mètode promogut per aquesta institució.

Per a assolir els reptes proposats, els diferents equips, a través de diferents sessions han hagut de desenvolupar idees que donessin resposta a algun dels reptes plantejats. Els equips han passat per una primera fase de definició del problema al qual volien donar resposta, una segona fase de generació d’idees, una tercera fase d’avaluació de les idees proposades, una quarta fase de desenvolupament de les propostes i una fase final de comunicació de la proposta elaborada.

A través de les diferents sessions i fent un intens treball d’equip i de reflexió, tots els equips han elaborat la seva proposta que després ha estat presentada al conjunt de classe que, a través d’un procés de votació ha decidit quines eren les millors per anar a la final que s’ha celebrat el passat 18 de desembre a la Sala de Graus de la nostra facultat.

En aquesta sessió de cloenda, els equips finalistes van presentar les seves propostes davant d’un jurat format per persones provinents tant del món acadèmic com empresarial. En concret els Drs. Joaquim Majó i Joan Solé de la Facultat de Turisme, el Sr. Jordi Calabuig en representació del sector empresarial i el Sr. Miquel Àngel Oliva com a formador representant de la Fundació per la Creativació.

L’equip guanyador ha resultat ser el format per Mar Boix, Berta Canadell, Mariona Castillo, Aina González i Xana Martínez amb la proposta SOS Girona, que vol fomentar la sostenibilitat, la conscienciació i sensibilització ambiental, l’emprenedoria social i la implementació de polítiques de reducció dels plàstics tant entre les persones residents a Girona com entre els turistes que venen a la ciutat. A totes elles, moltes felicitats!