Facultat de Lletres

LA SETMANA DEL PAÍS CONVIDAT. CICLE DE CINEMA DEL BRASIL AL TRUFFAUT

Dins els actes de la Setmana del país convidat: Brasil, la Universitat de Girona, amb la col·laboració de la Facultat de Lletres i la Facultat de Turisme, ha programat, a partir del 2 d'abril, un cicle de cinema brasiler al Cinema Truffaut. Les tres pel·lícules – Central do Brasil, Cidade de Deus i Aquarius – són de les més representatives del país, d’aquests últims anys, i de les que més reconeixement internacional han obtingut.

Central do Brasil (Estación cental de Brasil)

Brasil, 1998.

Direcció: Walter Salles

Interpretació: Fernanda Montenegro, Vinicius de Oliveira, Marilia Peña, Soia Lira.

Drama. 115 minuts. VOSE.

En els asfixiants passadissos de l’Estació Central, a Rio de Janeiro, una antiga mestra es guanya la vida escrivint cartes que li dicten els analfabets. Endurida per la solitud i per l’adversitat, Dora ha anat caient en una estoica indiferència. No obstant això, quan una de les seves clientes mor atropellada a la sortida de l’estació, decideix fer-se càrrec del seu fill i portar-lo a casa del seu pare, en una remota zona al nord-est de Brasil.

Cidade de Deus (Ciudad de dios)

Brasil, 2002.

Direcció: Fernando Meirelles i Kátia Lund

Interpretació: Alexandre Rodrigues, Leandro Firmino, Phellipe Haagensen,

Drama. 130 minuts. VOSE.

Basada en fets reals, descriu el món a Cidade de Deus, un suburbi de Rio de Janeiro, des de finals dels seixanta fins a principis dels vuitanta, època durant la qual el tràfic de drogues i la violència van imposar la llei a les faveles. A finals dels seixanta, Buscapé, un nen d’onze anys, tímid i sensible, observa els nens durs del seu barri, els seus robatoris, les seves baralles, els seus enfrontaments diaris amb la policia. Però ell sap molt bé el que vol ser si aconsegueix sobreviure: fotògraf.

Aquarius (Doña  Clara)

Brasil, 2016.

Direcció: Kleber Mendonça Filho

Interpretació: Sonia Braga, Irandhir Santos, Maeve Jinkings, Julia Bernat

Drama. 140 minuts. VOSE.

Clara, una excrítica musical de Recife, de seixanta cinc anys, viu retirada en un edifici particular, l’Aquarius, construït a la dècada de 1940, en una zona de moda de l’època, l’Avinguda Boa Viagem, que voreja l’oceà. Un important promotor ha comprat tots els apartaments, però ella es nega a vendre el seu i emprèn una guerra freda contra l’empresa que la pressiona. L’estressant situació la pertorba i li fa revisar la seva vida, el seu passat, els seus éssers estimats.

2 d’abril . 20 h.

Títol

projecció de la pel·lícula: Central do Brasil (Estación Central de Brasil, 1998) de Walter Salles (V.O. subtitulada al castellà)

9 d’abril  20 h.