Facultat d'Educació i Psicologia

Inici del projecte europeu "Nurturing affinity to nature through outdoor learning in special places"

Els passats dies 25, 26 i 27 de gener es va donar el tret de sortida d’aquest projecte finançat en el marc del programa Erasmus + i coordinat per la Universitat de Girona. Els nou socis provinents de França, el Regne Unit, Finlàndia, Eslovènia i Catalunya es van reunir a Sant Joan de les Abadesses i Camprodon, seus de dos dels socis: el Centre d’Educació Ambiental Alt Ter i l’escola Doctor Robert.

Per tal de donar a conèixer el projecte, un dels dies de la trobada es va fer coincidir amb els X Tallers d’Educació Ambiental organitzats per la Diputació de Girona i amb la participació d’una trentena d’educadors de les comarques gironines.

Durant els 30 mesos que dura del projecte, dues universitats (University of Plymouth del Regne Unit, Universitat de Girona), tres escoles de l’educació primària (École Publique Élémentaire de Lascelle de França, Kintauden koulu de Finlàndia i l’escola Doctor Robert de Camprodon) i quatre equipaments d’educació ambiental (CSOD d’Eslovènia, Accueil et Découverte en Conflent de França, Finland’s Nature Centre Haltia i el Centre d’Educació Ambiental Alt Ter) treballen conjuntament per desenvolupar marcs conceptuals, propostes pedagògiques i materials didàctics per fomentar una millor relació entre escola i entorn natural i promoure la implicació de l’alumnat escolar amb el seu territori proper.

Les tres fases del projecte són:

1) Curs acadèmic 2017/18: fase de formació de mestres i creació de propostes. Mestres d’escoles i educadors de l’àmbit no formal treballen conjuntament per crear propostes i materials educatius relacionats amb el coneixement de l’entorn natural.

2) Curs acadèmic 2018/19: fase d’aplicació i avaluació. Es duen a la pràctica les propostes creades el curs anterior, s’avaluen i es fan propostes de millora.

3) Del mes de setembre del 2019 al març del 2020: es comparteixen els resultats i conclusions de les diferents pràctiques dutes a terme en els diferents contextos. Publicació en accés lliure dels resultats i recomanacions per dur a terme experiències innovadores i exitoses de l’aprenentatge a l’aire lliure a la natura amb escolars de l’educació primària.

Per a més informació, podeu contactar directament amb la coordinadora del projecte, Raquel Heras Colàs (raquel.heras@udg.edu), de l’Institut de Recerca Educativa.

Enllaços a notícies relacionades amb aquest projecte de la premsa local:

Diari de Girona

El Punt Avui