Facultat de Dret

Doble titulació amb la Universitat de Palerm

Informació

Es tracta d'un programa interuniversitari mitjançant el qual s'acorda un itinerari de formació compartit entre les dues universitats. D'aquesta manera, els estudiants de la Universitat de Girona que vulguin completar el programa hauran de cursar 3 semestres a la Universitat de Palerm, seguint un itinerari acordat per les dues universitats. Els estudiants que hagin completat el programa obtindran el Grau en Dret de la Universitat de Girona i el Corso di Laurea Magistrale a Ciclo Unico in Giurisprudenza de la Universidad de Palerm.

Es tracta d'un programa interuniversitari mitjançant el qual s'acorda un itinerari de formació compartit entre les dues universitats. D'aquesta manera, els estudiants de la Universitat de Girona que vulguin completar el programa hauran de cursar 3 semestres a la Universitat de Palerm, seguint un itinerari acordat per les dues universitats.

El programa és un pas més en la integració europea, oferint la possibilitat d'un exercici de la professió jurídica molt més ampli que qualsevol titulació local.

Concretament, els estudiants que hagin completat el programa de doble titulació obtindran el Grau en Dret de la Universitat de Girona i el Corso di Laurea Magistrale a Ciclo Unico in Giurisprudenza de la Universidad de Palerm. L'obtenció del títol italià concedeix als estudiants de la Universitat de Girona les mateixes oportunitats per a l'exercici de l'advocacia que gaudeixen els estudiants de la Universitat de Palerm. En tot cas, el programa està dissenyat per a ser completat en 4 cursos acadèmics.

Per a més informació sobre el programa, contacteu amb el deganat, deg.dret@udg.edu

L'itinerari a realitzar a la Universitat de Palerm serà de 93 crèdits i aquests convalidaran un total de 85 crèdits a la Universitat de Girona.

A part  també s'ha de fer la "Prova Finale" (el seu TFG) que consta de 24 ECTS. No és convalidable pel TFG, encara que el contingut desenvolupat pel TFG pot estar inclòs com a part del contingut de la Prova Finale, atès que el nostre TFG té 9 ECTS i la Prova Finale 24. Aquesta es podrà fer a distància i es podrà matricular a part (es pot esperar al final del Grau per fer la Prova Finale també).

Les assignatures a cursar juntament amb les assignatures que quedarien convalidades a la Universitat de Girona són les ue us detallem

Podran optar per aquest programa aquells estudiants que tinguin  com a mínim 40 crèdits aprovats a la Universitat de Girona. Un cop culminat el tram de formació corresponent a la Universitat de Palerm, els estudiants tornaran a la Universitat de Girona per completar les assignatures que preveu el pla d'estudis.

Els estudiants interessats en realitzar el programa de doble titulació hauran de manifestar la seva intenció de fer-lo abans que acabi el mes de maig. Per a això hauran de contactar amb el deganat a la següent adreça: deg.dret@udg.edu

Què passa si començo però no acabo el programa?

Les assignatures realitzades i aprovades en una universitat seran reconegudes en l'altra, segons la taula de convalidacions acordada entre les dues universitats (vegeu a baix), tot i que els estudiants inscrits al programa no aconsegueixin superar la quantitat de crèdits necessaris per obtenir la doble titulació .

Quin cost té el programa?

Quantes places s'ofereixen cada curs acadèmic?

Les places ofertes es decidiran en cada curs acadèmic, però el nombre orientatiu és de 6 places.

Quin nivell de llengua italiana és necessari per realitzar el programa?

S'exigeix ​​el nivell B1, encara que és molt recomanable tenir un bon nivell d'italià, tant oral com escrit.