Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials

La Jornada dels Economistes a la Facultat

La Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials de la Universitat de Girona va acollir la 22a. Jornada dels Economistes que organitza anualment la seu del Col·legi d’Economistes de Catalunya a Girona i que enguany s’ha centrat a analitzar la innovació i la transformació de les ciutats. La sessió va tenir lloc el dijous, 15 de novembre.

La Jornada va ser inaugurada pel rector de la Universitat, el Sr. Joaquim Salvi, pel president territorial del Col·legi d’Economistes de Catalunya a Girona, el Sr. Lluís Bigas de Llobet, i per la degana de la Facultat, Sra. Anna Garriga.

Les ponències varen anar a càrrec del Sr. Xerardo Estevez, arquitecte i urbanista, alcalde de Santiago de Compostela (1987-1998) i coordinador dels projectes de millora dels camins de Santiago pel Xacobeo 202, que va destacar que les ciutats que millor sàpiguen conciliar els diversos interessos que coincideixen a la ciutat: residents i turisme, guanyaran en el procés de transformació. El segon ponent, Sr. Antoni Vives, consultor empresarial, escriptor, i tinent d’alcalde d’Urbanisme de l’Ajuntament de Barcelona (2011-2015) va destacar que la identitat de les ciutats no rau en el patrimoni sinó en els persones que l’habiten. I el tercer conferenciant, el Sr. Alfons Cornella, llicenciat en física i fundador d’Infonomia va parlar que la densitat de població porta al progrés, de la importància de la combinació dels agents privats, públics i cívics i de la piràmide dels elements de valor a la ciutat, entre altres punts.

La intervenció dels interlocutors va anar a càrrec de la Sra. Isabel Granell, arquitecte i directora de l’Observatori de la Rehabilitació i Regeneració Urbana, del Sr. Josep Carreras, president de l’Associació d’Hostaleria, Turisme i Restauració de Girona i del Sr. Oriol Puig, cap de redacció del Diari de Girona

Durant el sopar de cloenda, el Col·legi d’Economistes va atorgar el Premi al Millor Currículum Universitari a la Sra. Judith Velasco Bertran, graduada en Administració i Direcció d’Empreses i graduada en Economia, promoció 2017-2018 de la nostra Facultat.