Escola Politècnica Superior

Josep Fuses, doctor en arquitectura de l'EPS, rep un dels tres Premis d'Arquitectura

Josep Fuses i Joan M. Viader han sigut els guanyadors del Premi d'Arquitectura per l'adequació de l'antic castell de Sant Julia de Ramis com a Centre d'Art i hotel, en la 21a edició dels Premis d'Arquitectura de les comarques gironines.

El passat 2 de juny el Col.legi d'Arquitectes de Girona va acollir la proclamació dels guanyadors de la 21a edició dels Premis d'Arquitectura de les Comarques Gironines 2018 que en un sol apartat aplega l'arquitectura i l'interiorisme.

Josep Fuses, doctor en arquitectura, professor de projectes del Grau en Arquitectura de l'Escola Politècncia Superior de la Universitat de Girona i coordinador del Grau, ha sigut el promotor, juntament amb el seu soci Joan Maria Viader, de l'adequació del castell de Sant Julià de Ramis projecte en el qual ja porten anys treballant-hi i que un cop finalitzat ha sigut premiat.

Durant aquesta jornada el Col.legi d'arquitectes també ha proclamant diferents premis i reconeixements per diferents categories.

La Casa Brisa de Llafranc, per la seva part, obra d'Alenxandra Vilà i Marc Buchmeier, ha rebut el Premi Opinió que atorga la ciutadania entre 47 obres presentades.

La urbanització de la nova plaça del Pallol a Girona, de Manel Bosch i Montserrat Nogués, ha obtingut el Premi Paisatges 2018, i la intervenció al Girona, temps de flors 2017 Codi petri. Girona, de Víctor Almazán, Cristina Masferrer i Gustavo Torres, ha guanyat el Premi d'Efímers 2018.

L'acte va ser conduït per la vocal de Cultura de la Demarcació de Girona del Col·legi d'Arquitectes de Catalunya, Sílvia Musquera, i va comptar amb la participació del president gironí, Narcís Reverendo.

Després del lliurament es va inaugurar l'exposició de les obres finalistes i guanyadora, comissariada i dissenyada per MMMU Arquitectura.

Mencions especials

El jurat ha concedit mencions especials a les obres El molí vell a Sant Privat d'en Bas, d'XAA Arquitectura, i la Casa 09 a Girona, de Josep Camps i Olga Felip. També han tingut menció a les obres Pedra, a Santa Cristina d'Aro, de Victòria Barber i Frans Masana, i Àgora a Olot, d'unparelld'arquitectes: Eduard Callís i Guillem Moliner.

En Paisatges, hi ha dues mencions per a les obres Intervenció al fort de Sant Francesc, al Volcà Montsacopa d'Olot, de Mireia Torras i Pere Llimargas, i al projecte Entre camps de pomeres a Castelló d'Empúries, de Clara Crous i Juli Sanjuan.

I les mencions en Espais Efímers són: a l'obra Casa a Girona, de M. Clara Riera, Maria Bosch i Denis Bilos; a Dreyer in Bloom, a Girona, d'A. Masó, Iker Pastor, M. Duran, P. Alejandro, E. Rachwal, V. Pastor, N. Vila, R. Puig i M. Popovic; i Sol sistere a Olot, d'Escola d'Art i Superior de Disseny d'Olot.