Escola Politècnica Superior

La indústria agroalimentària catalana fa una crida a trobar professionals formats

Aquest dimecres 23 de maig a la Politècnica i dins la jornada tècnica "Alimentem el futur: la formació agroalimentària a Girona" es va fer palès que la inserció laboral d'aquest sector s'aproxima al 100% al finalitzar els estudis.

Una cinquantena de persones van assistir ahir a la jornada informativa que es va celebrar a la sala d’actes de l’Escola Politècnica Superior de la UdG sobre els estudis relacionats amb el sector alimentari que s’ofereixen a Girona per part de centres públics.

La Jornada, organitzada conjuntament pel Departament d’Agricultura, Departament d’Ensenyament i l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Girona, va donar a conèixer la realitat que viu el sector, que tot i ser la més important de les comarques gironines en facturació i nombre d’empleats, té un dèficit de professionals qualificats que ocupin els llocs de treball que genera aquesta indústria.

En aquest sentit, van intervenir els dos representants de l’agroindústria catalana, el Sr. Pere Cornellà, gerent de Cafès Cornellà i President de Pimec Girona, i la Sra. Gemma Masnou, directora de qualitat de Costa Brava Foods, que van incidir en la necessitat de tenir professionals ben formats, la importància de la col·laboració entre centres formatius i empreses i en la generació actual de llocs de treball qualificats en la indústria alimentària.

Durant la jornada també es van explicar totes les titulacions que s’ofereixen a Girona en l’àmbit de la indústria alimentària, que consisteixen en un Cicle Formatiu de Grau Mig, un Cicle Formatiu de Grau Superior, dos Graus Universitaris de la UdG, el Grau en Innovació i Seguretat Alimentària i el Grau en Enginyeria Agroalimentària i el Màster en Biotecnologia Alimentària. En tots els casos es va destacar la alta inserció laboral dels alumnes d’aquestes titulacions, en molts casos propera al 100%, i alguns exalumnes d’aquests estudis van explicar les seves trajectòries professionals.

La jornada va acabar amb la voluntat de les diferents parts de seguir col·laborant per tal de donar resposta a aquesta demanda de professionals que ha de permetre a la indústria agroalimentària mantenir-se al capdavant de l’economia catalana.

La jornada organitzada a 3 bandes va comptar amb la inauguració de part del Sr. David Mascort, secretari general del Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, el Sr. Josep Polanco, director dels Serveis Territorials d'Ensenyament a Girona de la Generalitat de Catalunya, i la Dra. Àngels Pèlach, Directora de l'Escola Politècnica Superior UdG. La Directora de l'Escola Agrària de l'Empordà, Sra. Teresa Colell, va ser l'encarregada de dirigir tota la jornada tècnica.

Entrevista Catalunya Radio