Escola Politècnica Superior

ACCIÓ i el Patronat Politècnica signen un conveni de col.laboració

Els objectius afins de les dues institucions queden emmarcats en el conveni signat en el marc del consell executiu del Patronat Politècnica amb l'objectiu de seguir sumant sinergies i afavorir la relació universitat empresa, entre d'altres i la millora de la competitivitat de les empreses del territori.

Dimecres 29 de maig de 2019; El Patronat Politècnica de la Universitat de Girona i ACCIÓ -l’agència per a la competitivitat de l’empresa- han firmat un acord de col·laboració. Ambdues institucions, tenen objectius afins i ja havien col·laborat en la realització de diferents activitats per la millora de la competitivitat de les empreses del territori. L’acord implica una coordinació major entre entitats,  per tal de seguir sumant sinergies,  afavorir la relació universitat empresa i acostar tots els programes d’ajut i suport empresarial que ACCIÓ posa tant a la disposició de grups de recerca de la UdG com de les empreses del Patronat.

L’acte va tenir lloc ahir, 28 de maig, durant la celebració d’un consell executiu del Patronat Politècnica. En la firma del conveni, eren presents el Conseller Delegat d’ACCIÓ, el Sr. Joan Romero, i el seu delegat a Girona, el Sr. Ferran Rodero. Per part de l’Escola Politècnica Superior, es va comptar amb la presència de la directora de l’Escola, la Sra. Mª Àngels Pèlach. Finalment, per part del Patronat Politècnica el president, el Sr. Jaume Juher i el seu director Tècnic, el Sr. Gerard Lechuga. Tots els assistents van coincidir amb la importància de lligar a través del conveni de col·laboració, ambdues entitats. Posant com exemple la darrera jornada conjunta que es va realitzar el 23 de maig al PCiT, sobre la tecnologia Blockchain, la qual  va ser tot un èxit amb més de 40 assistents i un torn obert de preguntes extraordinàriament extens i participatiu.

El Patronat Politècnica:

Actualment consta de 130 membres amb 11 noves incorporacions en el darrer any. Un Patronat que destina prop de 300.000€ a fomentar la relació universitat-empresa, premiant el talent dels estudiants i la transferència de tecnologia, i que conjuntament amb la Diputació de Girona i el Consell Social de la Universitat de Girona finança un director tècnic que acosta a les empreses del territori els serveis i activitats universitàries que poden ser del seu interès. Recentment el Patronat, seguint amb la voluntat d’atraure talent als estudis tècnics, ha incorporat una tècnica d’atracció de talent, encarregada de potenciar la relació entre la Politècnica i els centres de secundària.

L'Escola Politècnica Superior (EPS) és el centre de la tecnologia, l'enginyeria i l'arquitectura de la Universitat de Girona. Disposa de l'entorn acadèmic necessari per adquirir i desenvolupar amb excel·lència les habilitats professionals que es requereixen per a poder entrar en el mercat laboral o en el món de la recerca.

ACCIÓ de la Generalitat de Catalunya

És l’agència per a la competitivitat de l’empresa depenent del Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya. Impulsa la millora del teixit empresarial català a través del binomi internacionalització-innovació, posant a disposició de l’empresa 40 Oficines Exteriors de Comerç i d’Inversions que donen cobertura a més de 110 mercats. A més, assessora les empreses catalanes perquè aconsegueixin finançament, les ajuda a créixer mitjançant programes de capacitació i les orienta en matèria de clústers. També és responsable, a través de l’àrea Catalonia Trade & Investment, d’atreure inversions estrangeres a Catalunya.

Assistents a la signatura del conveni (d'esquerra a dreta); Sr. Ferran Rodero, Sr. Joan Romero, Sr. Jaume Juher, Sra. M. Àngels Pèlach i Sr. Gerard Lechuga (a peu dret)