Escola Politècnica Superior

Nova perspectiva del viaducte del tren a Girona

Els alumnes d'arquitectura de l'EPS, mostren les maquetes d'una proposta de remodelació de 3 àmbits de Girona. És el resultat del treball realitzat durant una setmana al "Taller-aula d'arquitectura" tutoritzat per l'arquitecte David Kohn, Jaume Camps i Josep Fuses.

El dissabte 14 de setembre  va finalitzar l´aula d´arquitectura que es ve celebrant a l´inici del curs acadèmic. Els alumnes de tercer i quart d´arquitectura de la EPS-UdG varen muntar

durant tot el matí  una maqueta d´uns 20 m de llargada al centre de la Plaça del Mercadal de Girona.

Els  responsables d’aquest workshop han estat dos professors de projectes de l´escola , Josep Camps i Josep Fuses treballant conjuntament amb  un professor convidat forani , que enguany ha estat David Kohn, un arquitecte emergent de Londres, que  ensenya a  l´escola ´arquitectura "Architectural Association" d´aquesta ciutat.

Durant la setmana els alumnes han seleccionat diferents fragments d´arquitectura de tres

àmbits de la ciutat de Girona( Barri vell , Eixample i Sant Narcís),  i, a partir d´aquests fragments, han hagut de crear unes noves arquitectures que, hipotèticament, podrien col·locar-se al voltant, sota o sobre del viaducte del tren el dia que aquest eventualment quedi fora de servei..

L´objectiu del exercici lliga amb una nova tendència en l´arquitectura d´avui, que de manera semblant al que va passar en el període postmodernista de finals dels setanta i primers dels vuitanta, intenta  reflexionar sobre la capacitat comunicativa del llenguatge de l´arquitectura contemporània, i de com treballar amb els elements propers als ciutadans a partir de les arquitectures ja existents.

La maqueta que sintetitza el treball efectuat serà exposada més endavant a la seu del Col·legi d´Arquitectes de Girona i al hall de la nostra escola.