Escola Politècnica Superior

MAKER FAIRE Girona 2020 del 2 al 6 de desembre

La primera edició de la MAKER FAIRE arriba a Girona com a iniciativa de l’Escola Politècnica Superior de la UdG en format virtual

L’Escola  Politècnica de la Universitat de Girona (UdG) i el laboratori d’Inclusió Social Digital SokoTech amb la col·laboració del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, han apostat per la realització a Girona del Maker Faire en edició virtual per aquest 2020, del 2 al 6 de desembre.

La proposta que neix amb voluntat de consolidar-se com un referent a la ciutat de Girona, en la seva primera edició,  serà virtual el que, si ho mirem amb mirada positiva,  ha permès ampliar el seu calendari amb activitats de dimecres a diumenge i incrementar la participació de projectes internacionals d’interès alhora que donar una major visibilitat mundial de la Fira i de les iniciatives Made in Girona. El programa engloba solucions i creacions d’àmbits com: Food, Robotics, Space, Fashion i Biotech, en format de converses i tallers.

Què són les Maker Faires

Les Maker Faires són uns esdeveniments que es fan a tot el món, i que són reunions de gent "maker", gent que construeix coses pel seu compte o en equips: ja sigui robots, coets, projectes artístics, etc. On  aprofiten per exposar el que han fet en un format semblant a una fira, explicar-ho a la comunitat i sobretot aprendre entre ells. Els participants  fan servir la tecnologia per crear tota mena de coses, a més creen comunitats d'aprenentatge entre ells.

Els avenços ràpids en intel·ligència artificial, en interfícies home-màquina o en biotecnologia mostren cada cop més que la tecnologia no és només tècnica; és essencialment social, cultural, política i econòmica. La tecnologia és fonamentalment un tema humà, que exigeix enfocaments de frontera i centrats en els humans, i creadors i creadores, han de ser àmpliament representatius del conjunt de la societat.

El Maker Faire de Barcelona a Girona

El gran esdeveniment de la creativitat digital,  s’ha celebrat anualment a diferents districtes de la ciutat de Barcelona des de 2014, arriba a 2020 amb el desig i entusiasme d’ampliar el seu horitzó, però amb personalitat pròpia, creant Maker Faire Girona, diàlegs a les fronteres de les Arts, la Ciència i la Tecnologia.