Escola Politècnica Superior

Professors del departament d’Arquitectura i Enginyeria de la Construcció, finalistes del Premi FAD

Els projectes d’arquitectura de Jordi Hidalgo, Guillem Moliner i Xavier Moliner són finalistes dels Premis FAD 2020 així com el projecte de Manel Bosch que entra a la categoria de seleccionat.

En el marc de la Setmana de l’Arquitectura 2020, es van anunciat les obres finalistes de la 62a edició dels Premis FAD d’Arquitectura i Interiorisme, un dels guardons més longeus d’Europa en aquest àmbit i un dels més prestigiosos de la península Ibèrica.

Els projectes de 4 professors associats del Departament d’Arquitectura i Enginyeria de la Construcció de la UdG formen part dels 27 projectes finalistes i dels 49 seleccionats en les diferents categories del totals de 484 obres presentades.

En Jordi Hidalgo Tané  finalista amb el projecte LANDABURU BORDA (Navarra) i en Guillem Moliner Milhau  juntament amb altres arquitectes són finalistes amb el projecte ESCENOGRAFIA D’URGÈNCIA Can Sau (Olot), els dos són professors associats de l’àrea de Projectes arquitectònics.

En Xavier Moliner és el fotògraf del projecte finalista d’intervencions efímeres, CUMULONIMBUS (Olot), és professor associat de l’àrea d’Expressió gràfica arquitectònica.

I finalment, el projecte seleccionat REHABILITACIÓ DEL TEATRE ARTESÀ (El Prat de Llobregat) de Manel Bosch és professor de l’àrea d’Urbanística i ordenació del territori.

Què són els Premis FAD

El Foment de les Arts Decoratives el 1958 van ser els creadors dels Premis FAD d’Arquitectura i Interiorisme, impulsats per l’arquitecte Oriol Bohigas. Volien reconèixer els fruits de la incipient arquitectura contemporània, que hauria de ser tan important al món unes dècades després.

Des de llavors, els Premis FAD han anat guardonant any rere any les millors obres de l’arquitectura barcelonina, catalana i ibèrica. I ho han fet amb independència, constància i superant tota mena de dificultats, fins a convertir-se en els premis més antics d’Europa —i possiblement del món— i en uns dels més prestigiosos.