Escola de Doctorat

Inauguració del curs acadèmic 2018/19, graduació 2017/18 i premis extraordinaris

El passat dijous 18 d’octubre la sala d’actes de l’Escola Politècnica Superior va acollir l’acte d'inauguració del curs acadèmic 2018/19 de l’Escola de Doctorat. En aquest mateix marc també va tenir lloc la graduació dels doctors i doctores de la promoció del curs passat i el lliurament dels premis extraordinaris de Doctorat del 2017.

El director de l’Escola de Doctorar, Miquel Solà, va ser el conductor de l’acte i en la seva intervenció va destacar el canvis que s’han produït a l’Escola de Doctorat des del seu nomenament: El canvi de seu, la modificació del reglament de l’escola amb la inclusió d’investigadors en formació en el comitè de direcció de l’escola, l’organització del concurs “La teva tesi en 4 minuts” i la consolidació de les Jornades d’Investigadors Predoctorals. Així mateix va presentar els reptes que esperen aquest nou curs. El més destacable l’acreditació de 10 programes de doctora i l’aposta per formar als nous doctors en divulgació i comunicació científica. Incrementant els cursos de formació i promovent la seva participació en activitat organitzades per l’escola.

La lliçó inaugural la va pronunciar el Dr. Miquel Salmerón, fill de Santa Coloma de Farnés és investigador principal a la Divisió de Ciència de Materials i professor adjunt del Departament de Ciència i Enginyeria de Materials de la Universitat de Berkeley a Califòrnia i ha estat guardonar en múltiples ocasions per la seva recerca basada principalment en nano-ciència i nano-tecnologia.

Sota el títol Excursions personals pel món de la nano-ciència: veure i jugar amb àtoms i molècules, el Dr. Salmeron en un llenguatge accessible i divulgatiu va contagiar de la seva  curiositat per visualitzar i manipular la matèria. La seva comprensió ens permet, entre moltes d’altres coses, a desenvolupar, per exemple, noves medicines,  noves cèl·lules solar més eficients per fer energia renovable o descobrir nous materials, més econòmics i menys contaminants. També es va dirigir als assistents amb les seves receptes per una vida feliç i productiva tant a nivell de recerca com a nivell personal

A l’acte també va intervenir Laura Masferrer Boix, doctorada per la Universitat de Girona i premi extraordinari de Doctorat  2017 del programa Psicologia, Salut i Qualitat de Vida,  va parlar en representació de tots els nous doctors i va obrir la farmaciola de primers auxilis pels nous doctorands: Ser crític, tenir constància, aprendre a gestionar la frustració i grans dosis de curiositat i il·lusió.

Per finalitzar l’acte es varen lliurar els diplomes als nous doctors del curs 2017-2018 i els premis extraordinaris de Doctorat 2017. Els guardonats van ser els següents:

• Dra. Sílvia Castany Quintana-Programa de doctorat en Biologia Molecular, Biomedicina i Salut
  • Dra. Anna Vilajeliu Pons-Programa de doctorat en Ciència i Tecnologia de l’Aigua
  • Dr. Paulo Henrique Duarte Feitoza-Programa de doctorat en Ciències Humanes, del Patrimoni i de la Cultura.
  • Dra. Elisabeth Gibert Sotelo-Programa de doctorat en Ciències Humanes, del Patrimoni i de la Cultura.
  • Dr. Pablo Ariel Rapetti-Programa de doctorat en Dret, Economia i Empresa
  • Dra. Mariona Llopart Rossell-Programa de doctorat en Psicologia de l’Educació
  • Dra. Laura Masferrer Boix-Programa de doctorat en Psicologia, Salut i Qualitat de Vida
  • Dra. M. Teresa Corona Prieto-Programa de doctorat en Química
  • Dra. Noelia Prieto Martínez-Programa de doctorat en Tecnologia
  • Dra. Joaquim Agustí Tarrés Farrés-Programa de doctorat en Tecnologia

La vicerectora de Recerca i Transferència de Coneixement, Maria Pla de Solà, va donar per inaugurat el curs encoratjant a tots els doctorands en la seva complexa tasca d’elaborar i defensar la tesi amb l’acompanyament de l’Escola de Doctorat, els grups de recerca i tot l’engranatge de la de la Universitat de Girona.

Recull fotogràfic de l’acte