Departament de Geografia

El passat 19 de maig va celebrar-se a Lloret de Mar el workshop “Circular water management in touristic facilites”. Organitzat pel grup d’investigació LEQUIA de la Universitat de Girona, l’esdeveniment va reunir diversitat de perfils professionals, entre ells la investigadora Ariadna Gabarda-Mallorquí del nostre Departament, per debatre sobre la viabilitat de la gestió circular de l’aigua en el sector turístic.

La jornada s’inicià pel matí amb una visita guiada a les instal·lacions de reutilització d’aigua de l’hotel Samba. A la tarda, Eduard Coloma, director de l’hotel, va rebre als assistents i, tot seguit, s’iniciaren els debats. En la primera sessió, després de la ponència de Manel Poch (Universitat de Girona) sobre l’evolució del tractament de l’aigua residual, Ariadna Gabarda-Mallorquí va oferir un detallat anàlisi de les actuals tendències de l’ús de l’aigua en el sud de la Costa Brava.

Les dos presentacions van crear el marc idoni per presentar en la pròxima sessió tres propostes tecnològiques per tancar el cicle de l’aigua en instal·lacions turístiques.

El Workshop va permetre difondre els resultats del projecte REUCITY que ha generat nous conceptes, eines i tecnologies per una gestió eficient i descentralitzada de l’aigua en estreta relació amb l’alimentació i l’energia, provant-ho en un escenari real: l’hotel Samba de Lloret de Mar.

Els principals resultats s’han publicat a un llibre digital que pot descarregar-se des de la pàgina web del grup LEQUIA