Departament de Geografia

Creació del Consell Assessor de Dones del Món Rural i Marítim

La importància de reconèixer el paper de les dones en el món rural català. 5 de Febrer de 2019.

El passat dia 3 de Març es va celebrar una jornada en commemoració del Dia Internacional de la Dona, organitzada pel Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació (DARP). L'objectiu principal era reconèixer el paper de les dones en el sector primari català, i en conseqüència, es va crear el Consell Assesor de Dones del Món Rural i Marítim. Aquest nou organisme pretén establir el marc de relacions formals i efectives entre el departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació i les noves Associació Catalana de Dones de la Mar i Associació de Dones del Món Rural, Pageses i Ramaderes de Catalunya.

La jornada va gaudir de la presència de Teresa Jordà, consellera de la Generalitat, Meritxell Serret, delegada del Govern de la Generalitat davant la Unió Europea,  la professora del departament de Geografia de la Universitat de Girona especialitzada en geografia del gènere, agricultura i desenvolupament rural Isabel Salamaña, la presidenta de la Comissió Dones i Ciència del Consell Interuniversitari de Catalunya, Anna Berga, i la xef Ada Parellada. La jornada va estar dinamitzada per l'escriptora Bel Olid.

Al llarg de la jornada es va remarcar la importància de l'empoderament de les dones en el món rural i marítim, la igualtat de gènere i d'oportunitats, i la millora de la seva posició en el sector primari.