Departament de Geografia

Exposició. Sàhara Occidental, la lluita contra l’oblit: La Universitat de Girona al Sàhara Occidenta

Organitzada per l’Equip Sàhara UdG amb la col·laboració de la Unitat de Compromís Social i del Consell Social de la UdG. 19 de Febrer de 2019

Des de l'any 1994 un equip de recerca i cooperació de la UdG actua de manera coordinada amb el Ministeri de Cultura de la República Àrab Sahrauí Democràtica (RASD) per tal d'actuar en camps de refugiats Saharauis. La lluita Saharaui es basa en al reivindicació identitària i en no caure en l'oblit com a nació després d'un procés de descolonització parcial i amb interessos i ingerències externes. El poble Saharaui s'ha vist forçat a vàries migracions internes i repressions durant varis anys.

El procés de descolonització del Sàhara Occidental comença ja fa més de 40 anys, i en alguns casos, com en l'espanyol encara no s'ha culminat. L'exposició mostra diversos aspectes relacionats amb aquesta lluita contra l'oblit. La Cartoteca de la UdG ha preparat mapes  que ens mostren l’evolució de la representació d’aquest territori així com la situació i poblament actuals del camps de refugiats. També hi aparèixen dades sobre l'ocupació dels diferents camps de refugiats durant diversos anys. Resulta interessant com, en funció dels anys, el Sàhara Occidental s'ha representat o no en mapes de la mateixa editorial.

L’Equip Sàhara UdG es posa a disposició de la comunitat universitària per a l’organització de visites comentades a l’exposició. Els interessats es poden posar en contacte amb: anna.otero@udg.edu