Departament de Geografia

L'experiència de les investigadores

La importància de les dones en la recerca científica. 12 de Febrer de 2019.

Aquest passat dilluns dia 11 de Febrer es va commemorar el Dia Internacional de les Dones i les Nenes a la ciència. En aquest sentit, les dones segueixen tenint una representació desigual en el món de la ciència a nivell mundial: només un 30% d'investigadors/es són dones. Tant la UdG com l'ajuntament de Girona fomenten les vocacions científiques entre les nenes per tal de normalitzar la presència femenina en els diferents àmbits de recerca. El passat 9 de Febrer el Rector de la Universitat Quim Salvi i l'alcaldessa de Girona es van reunir per a preparar les bases d'un projecte de promoció de la vocació cientificotècnica entre les noies, a través de les xarxes d'escoles de la ciutat.

El diari de Girona ha publicat un article amb diferents experiències d'investigadores de la Universitat de Girona, on hi apareix la professora del departament de geografia i investigadora especialitzada en els sistemes d'informació geogràfica Carolina Martí. Adjuntem l'enllaç amb la notícia del Diari de Girona i les entrevistes a les investigadores en diversos camps de la Universitat.

Aquesta i altres iniciatives vinculades a la commemoració del Dia de la Dona i la Nena a la Ciència es poden seguir a les xarxes socials amb les etiquetes #DiaDonaiNenaCiència i #InvestigadoraUdG

I sobre el projecte de promoció en vocacions cientificotècniques: