Departament de Geografia

Deu passejades virtuals per gaudir de la natura aquests dies

El Real Jardí Botànic (CSIC) anunciava aquesta setmana que, des que es va activar el estat d'alarma sanitària , les visites a la seva biblioteca digital s'han doblat . En aquests dies de confinamient o per la Covid-1 9, aquests passejos virtuals s'han convertit en una via d'escapament per poder gaudir de la natura , encara que sigui a través d'una pantalla. (feu clic al nom per anar-hi)

• Montserrat . La mítica muntanya catalana i el seu entorn són un espai de gran interès natural. Des de la pàgina web de l'abadia es poden seguir quatre itineraris de parc natural, entre d'altres espais d'interès.
  • Serra de Guadarrama . Aquest parc nacional de el Sistema Central ens obre les finestres a través de vídeos i un curtmetratge. També prepara setmanalment activitats per posar a travar la matèria grisa, com sopes de lletres, puzles o tests.
  • El Caminet de Rei . La coneguda ruta malaguenya ha volgut celebrar el seu cinquè aniversari amb un tour 360º pel paratge. Inclou 40 punts d'interès al llarg de l'recorregut.
  • Els Jardins de l'Generalife . Està situat al peu de l'Alhambra, a Granada, la tecnologia permet recórrer aquests magnífics jardins sense donar un pas. També poden visitar virtualment els jardins del Palau de Versailles (França), els de Keukenhof (Països Baixos) o els de la Vila d'Aquest (Itàlia).

•  Grandvalira . Gaudeix d'un paisatge de muntanya, encara nevat, amb les webcams de l'estació d'esquí andorrana Grandvalira. I sense passar per taquilla. Altres pistes d'esquí també compten amb càmeres web que et traslladaran a dalt de tot.

•  Loro Parque . Si t'agraden més els animals, especialment els que tenen ales, no et perdis el tour 360º de Loro Parque. Aquesta reserva d'espècies i subespècies de lloros de les Illes Canàries és una de les més grans i diverses de l'món i un referent a nivell internacional en cria i maneig de psitàcides.

•  Zoo de Chester . Situat a Anglaterra, és un dels zoos més importants de l'món. "Com que no pots venir a zoo, t'ho acostem!", Assenyala a la seva pàgina web. En dies programats, l'equip de zoo obre les seves portes virtuals. Són molts els zoos que realitzen tours 360º o que tenen càmeres web instal·lades. D'altres, com el de Barcelona preparen activitats per fer a casa.

• L'Aquari de Baltimore . Amb més de 20.000 peixos, ocells, amfibis, rèptils i mamífers marins, l'aquari nacional de Baltimore és una de les visites obligades si es va a aquesta ciutat nord-americana. En temps de l'coronavirus, es pot visitar virtualment, a l'igual que molts altres aquaris.

•

Museu d'Història Natural de Londres . No pot faltar en cap llista de museus de natura com cal. Tracta de la Terra i de les diferents formes de vida. Posseeix una col·lecció composta per més de 70 milions d'espècimens i objectes relacionats amb el món natural. La seva visita virtual ofereix nou formes de explorar-lo. Altres museus de ciències naturals també obren les seves portes a l'viatger virtual.

•

Caminar entre boscos . La plataforma virtual A way to go proposa caminar entre els arbres a través de diferents opcions d'interacció, en una eina per a nens i adults.