Departament de Geografia

10 càmeres web per seguir la natura en directe en dies de confinament

Les càmeres automàtiques ajuden a millorar el coneixement i protecció de diverses espècies i ara ajuden a mantenir el contacte amb la natura

La observació de la natura en viu i en directe sense sortir de casa no només és possible, sinó que resulta molt fàcil. Només cal connectar-nos a través del ordinador a les nombroses càmeres de control i seguiment que tenen instal·lades oenagés conservacionistes, universitats, institucions i centres de recerca a tot el món. Aquestes 10 càmeres estan situades en diferents nius de diverses espècies d'aus distribuïts per Espanya i la resta d'Europa. Bona part d'elles corresponen a instal·lacions artificials situades en entorns urbans, però altres estan situades en plena natura. El seguiment i control dels nius a través d'aquest tipus de càmeres de vídeo permet obtenir valuoses dades sobre la cria de les aus, el que contribueix al seu millor coneixement, cosa especialment valuós en el cas de les espècies més amenaçades. L'observació d'aquestes càmeres web des de casa en aquests dies de confinament domèstic, mentre duri l'alerta sanitària provocada per la pandèmia de l'coronavirus, pot ajudar-nos no només a seguir en viu i en directe el pols de la natura, sinó a conèixer millor els reptes i les dificultats a què s'enfronten les aus salvatges per tirar endavant les seves cries.