Departament de Geografia

La Beca Talaiòtica és un projecte cultural iniciat l'any 2016 per part de la Asociació Amics del Museu de Menorca, amb l'esperit de donar visibilitat al talent jove, reivindicar el valor inspirador del paisatge i promoure la candidatura de Menorca Talaiòtica a Patrimoni Mundial entre nous públics. La participació en aquest certamen consisteix a programar i executar una visita guiada –des d’un punt de vista innovador, original i que aporti una visió pròpia– a un dels 14 jaciments arqueològics de Menorca Talaiòtica. Es tracta de saber donar un punt de vista atractiu i únic, amb aportacions i punts de vista específics i propis de cada formació acadèmica.

Serà necessari un treball previ de documentació encara que gran part d’aquesta informació estigui a l’abast del participant en el mateix web del certamen. L’equip organitzador del certamen assessorarà i tutoritzarà el treball previ de cada participant i la durada de la visita guiada ha de ser d’uns 60 minuts. Aquesta es pot realitzar tant en català o castellà, i no cal ser resident de Menorca, hi pot participar tothom (entre 16 i 25 anys) que sigui resident dins dels límits de l'Estat espanyol.

Calendari:

Novembre 2019 – gener de 2020: captació de participants
19 de gener de 2020: límit entrega formulari d’inscripció
20-26 gener 2020: el comitè d’experts selecciona 10 participants per passar a la següent fase.
27 gener de 2020: es dóna a conèixer el nom de les 10 persones seleccionades.
16 de febrer de 2020 a les 23:59 h: límit d’entrega dels vídeos dels participants.
21 de febrer de 2020: publicació a Youtube dels vídeos entregats.
24 de febrer - 8 de març de 2020: període de votació dels vídeos.
9 de març de 2020: publicació dels noms dels 5 finalistes.
Abril - maig de 2020 (5 / 12 / 26 abril - 10 / 24 / 31 març): execució de les visites guiades.
Juliol 2020: publicació dels guanyadors i festa d’entrega de premis.

Per més informació entreu a la pàgina web del concurs o consulteu les bases legals.