Departament de Biologia

El Descobert a Girona '20 torna a apropar a la ciutadania la recerca del Departament de Biologia

El cicle de conferències Descobert a Girona té com a objectiu principal apropar la recerca del Departament de Biologia de la Universitat de Girona a la societat gironina.

Tots els dimarts durant els mes de novembre, els investigadors i investigadores del Departament de Biologia participen en la tercera edició del cicle “Descobert a Girona” destinat a donar a conèixer a la societat gironina la recerca que es duu a terme al Departament. Aquesta  edició del cicle consta de tres sessions per explicar els descobriments de les àrees de recerca del Departament i una ponència de cloenda el dia 24 de Novembre a càrrec de dos investigadors vinculats també a la Universitat de Girona (UdG) que parlaran de les diferents estratègies que es poden seguir per fer el diagnòstic del coronavirus SARS-CoV-2.

Entre altres investigacions, en l'edició d’enguany, el Dr Jesús García Gil ens explicarà com els bacteris descomponedors són utilizats en medecina forense. la Dra Carme Gubern ens posarà al dia de nous bioindicadors potencialment útils en el pronòstic de l’ictus isquèmic, o la Dra Nuria Sanz de com les espècies deixem rastres d'ADN en el medi ambient que poden ser de molta utilitat pel seu estudi. Us animen a consultar el programa sencer a la web: https://casadecultura.org/cicles/613/descobert-a-girona

Les sessions comecen el dia 3 de Novembre a les 19:30 a l'Aula Magna de la Casa de Cultura de Girona. Malauradament, donada la pandèmia del COVID, enguany cal, per cada sessió, inscripció prèvia OBLIGATÒRIA en línia (cal fer-ho al web anterior) o bé apuntar-se a la Secretaria de la Casa de Cultura. Tot i això, us esperem a tots i repetir l'èxit dels anys anteriors.

Com sempre l'entrada a cada una de les conferències és gratuïta.

Actualització:

Ateses les noves restriccions, les properes xerrades del cicle Descobert a Girona que organitza el Departament de Biologia es faran de manera virtual. Per poder-hi assistir cal fer igualment la inscripció al web de la Casa de Cultura
(https://casadecultura.org/cicles/613/descobert-a-girona). L'enllaç per la inscripció el trobareu entrant a la informació de cada sessió. De moment, aquest canvi afecta tant les xerrades del dia 3 de novembre com les del dia 10 de novembre.

Esperem veure-us-hi!